khemosabi

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Vilken helg! Vilka valpköpare!

Av khemosabi - 6 maj 2012 19:02

Knappt hinner jag uppdatera med Staffan och Krutovs bravader i elitklassen, förrän jag får ett mail ifrån Ellinor med Susa, Khemosabi MJ's Another Part Of Me... de har idag debuterat i spårmarkerna med 280,75 poäng, klassvinst och uppflyttning till lägre klass! Jiihoo, vilka valpköpare jag har!!

Ellinor berättar att Susa inte spårade så säkert som hon normalt gör, och fick betyg 6-6,5... men resten gick banne mig som på räls - kolla bara här:

Budföring               9-10

Platsliggning          10-10
Linförighet             8.5-8.5
Framförgående       9.5-8
Platsläggande         10-10
Inkallande               9.5-9
Apportering            10-9
Hopp över hinder     10-10
 
Strålande, är ordet! Stort GRATTIS till Ellinor och hennes lilla duktiga tjej!!
 
Alltså, vilken helg detta har varit - jag är helt matt;-)) För att suga lite extra på karamellen så ska jag sammanfatta vad dessa duktiga syskon har åstadkommit denna fantastiska helg:
 
Fredag: LP1 Khemosabi MJ's Beat It debuterar i lydnadsklass 2 med klassvinst, 1:a pris och 181 poäng!
 
Lördag: Khemosabi MJ's Keep The Faith startar på jaktprov och tar hem ett 2:a pris efter ETT träningspass!
 
Söndag: LP1 LP2 LP3 Khemosabi Double Sonic debuterar i lydnadsklass Elit med klassvinst, 1:a pris och 289,5 poäng!
 
Söndag: Khemosabi MJ's Another Part Of Me debuterar i appellklass spår med klassvinst och uppflyttning till lägre klass med 280,75 poäng!
 
Även Khemosabi MJ's Smooth Criminal har tävlat i elitklass lydnad denna helg, han gjorde ett bra jobb men matte Eva-Liz hade berättar att de hade otur på flera sätt, jag ska inte avslöja hur, men konstaterar att jag förstår att det inte funkade denna gång. Nästa gång hoppas vi att det flyter på bättre och att oturen håller sig borta!
 
Alla ska veta att jag är såå stolt och lycklig över alla mina duktiga valpköpare, ni är guld värda allihop!

 
 
Marie & Carma

Marie & Carma

6 maj 2012 19:40

Kan inte annat än le ;-) verkar som du har haft det körigt vid datorn i helgen Pia, men säkert ett kärt besvär ;-)))
kul att så många kommer ut på tävling - Jag säger Jätte Grattis till alla fina resultat :) Härliga hundar har vi :)
Kram till en duktig uppfödare

http://www.briard.mia-co.com

 
Pia

Pia

6 maj 2012 19:43

Tack snälla Mia! Ja, nog är det ett kärt besvär allt;-) Det är nu jag får "lön för mödan" i mitt avelsarbete, och det gläder mig oerhört att så många kommer ut på tävlingsbanorna!

http://www.khemosabi.se

 
Ingen bild

Josefin Zaar

6 maj 2012 19:59

Blir mer och mer imponerad utav dina hundar hela tiden:) Mvh Josefin

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

6 maj 2012 20:27

tjohoo, vilka duktiga valpköpare du har och vilka super hundar du har fått fram! :D

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Pia

Pia

6 maj 2012 23:26

Tack Josefin! Vem vet, du kanske får en själv så småningom;-))

http://www.khemosabi.se

 
Pia

Pia

6 maj 2012 23:27

Tack söta Jenny!

http://www.khemosabi.se

 
Ingen bild

Ellinor & Susa

7 maj 2012 19:24

Kan bara hålla med Marie, mycket härliga hundar har vi!

Det går inte att jämföra känslan med hur det är att tävla min andra hund, där man går och är rädd för att hon ska ledsna och stämpla ut för dagen. Även om man märker att Susa blir trött, så finns det liksom inget stopp, härliga, härliga hund!!! :-)
Tack så mycket för att jag fick köpa henne!

 
Johanna & Majken

Johanna & Majken

7 maj 2012 21:40

Grattis till fina resultat! Så härligt med aktiva valpköpare!

http://johannalofgren.com

 
Pia

Pia

8 maj 2012 13:50

Tack snälla Ellinor! Härliga hundar med lika härliga ägare, skulle jag vilja säga;-) Jag är så glad att du köpte Susa, och att du fick precis det du ville ha!

http://www.khemosabi.se

 
Pia

Pia

8 maj 2012 13:52

Tack Johanna:-) Vi får hoppas att du blir en av dem så småningom!

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards