khemosabi

Alla inlägg under juni 2008

Av khemosabi - 29 juni 2008 23:05

Åkte själv till Balsta ikväll och tränade lydnad med alla hundarna. Jag hade bestämt mig för att bara köra fritt följ, rutan, vittring och fjärr - och för ovanlighetetens skull lyckades jag hålla mig till den "planen" också;-) Spurten och Boogie gick faktiskt kanonbra, och Gimmie - ja, låt mig säga att det var lite blandad kompott... Hon är lite virrig och okoncentrerad just nu, och om jag inte visste att hon inte ska löpa så skulle jag nog tro att det var på gång. Det hon gjorde riktigt bra idag var fjärret och vittringen! Jag provade en ny metod, nämligen att låta hundarna följa med fram och titta när jag lade ut pinnarna - och det funkade faktiskt riktigt bra;-) Alla tre letade noga och det var inget plock med pinnarna, vilket annars händer att det blir. Så jag ska nog prova det ett tag, så får jag se...

Vi fick ett lite abrubt avslut på träningen, eftersom Gimmie bröt en klo ända in till fästet. Jag märkte inget förrän jag hade tränat färdigt med henne, men då såg jag att hon blödde ganska rejält. Men tror ni att hon haltade eller nåt? Nähä, hon ville träna mer och hade inte tid att tänka på nån bruten klo:-)


Boogie och husse gosar

Boogie och husse

Boogie är lite rolig, för hon är rätt så "burdus" rent fysiskt men ganska blyg i sättet - väldigt motsägelsefullt;-) Men det gör henne till en väldigt speciell personlighet! 

Av khemosabi - 28 juni 2008 22:36

... för Spurten som fyller 9 år idag! Hur länge jag än lever så kommer jag aldrig mer att få en så fantastisk hund som min Spurt - varje dag i dessa 9 år har jag tackat min lyckliga stjärna för att just jag har haft denna underbara hund...

Gimmie, Spurten och Boogie - 28:e juni -08

Gimmie, Spurten och Boogie - på Spurtens 9:e födelsedag


Någon tårta blev det inte idag, men väl lite extra god mat och lite skoj i skogen - vilket alla tre uppskattade;-)

Av khemosabi - 25 juni 2008 00:12

Gimmie

... fastnade på bild i kväll;-) Men hon kan stå stilla och vara fin också:

Gimmie

... och Spurten - linslusen - är ju alltid i mitt blickfång;-)

Spurten

Alltså... hur söt han man vara på en skala?? Jaja... jag vet att jag har ungefär tusen bilder på Spurten, och hon är så jäkla söt på alla så jag kan inte låta bli att sätta in dem;-)


För övrigt har det varit en riktigt rolig dag som jag har tillbringat med mina barn och barnbarn:-) Jag har tagit massor med tokiga kort som jag inte kan visa här (stackars Martina skrattade så hon fick ont i ryggen!) men de kommer nog i vårt släktforum!! Jodå, jag har minsann fixat ett sånt också... jag är ju liksom lite forumnörd;-) Men seriöst, så är det faktiskt jättebra för oss som är lite tröga med att hålla kontakten med varandra!


Micke har kört med "Operation koppelräddning" idag, han fick tag på en lång jäkla gren som han använde för att få ner kopplet.

Koppelräddning

Mitt ena barnbarn - 6,5-åriga Vide - var med, och han var uppenbart konfunderad över varför i hela friden mormor hade kastat upp kopplet i tallen.... hahaha, ja vad säger man???


Av khemosabi - 23 juni 2008 22:31

... som man skulle kunna vara;-) Här ser ni Boogie som undrar vad matte gjorde...

Boogie

... med hennes koppel;-)

Hmm... ja, grejen var att jag skulle fota Boogie och skulle kasta upp nåt för att hon skulle sträcka upp sig lite - så jag kastade iväg kopplet och ja, där sitter det fortfarande, låångt upp i tallen:-)

Av khemosabi - 22 juni 2008 23:50

Gimmie och husse står för dagens kram;-)

Micke och Gimmie


Ikväll var Anki och jag ut till Kjulaskogen och promenerade med hundarna, sedan åkte vi och delade på en pizza och därefter vidare till en idrottsplats och tränade lydnad. Jag tränade bara med Boogie, eftersom det började bli sent och jag inte skulle hinna med allihop. Först gjorde vi sittande och platsliggning, sedan kommenderade jag Anki och Kira genom 3:ans moment (utom hopp-apporten och vittringen). Det gick riktigt bra, men det finns ju lite att fila på;-)

Anki kommenderade oss genom hela trean också (utom hopp-apporten), det mesta gick väldigt bra men lilla fröken Bus var liksom lite "överhettad" i början av fria följet... fast hon lugnade sig lite efter en stund;-)

Det är så trevligt att både träffa och träna med Anki, även om det kan gå lång tid mellan varven - vi är nog väldigt lika i sättet och förstår varandra väldigt bra. Skönt att man inte behöver förklara allting, utan bara förstår varandra!


Av khemosabi - 19 juni 2008 23:58

... önskar vi alla vänner och valpköpare! Hoppas ni får fint väder och en riktigt skön helg!

Boogie och Gimmie

Systrarna Bus, midsommarafton 2008

Av khemosabi - 15 juni 2008 20:18

... för Spurten och Boogie, jag har just anmält dem till lydnad i juli;-) Jag får väl hoppas att jag inte är magsjuk då, som jag var i tisdags när vi tävlade. Det sista jag gjorde innan vi åkte hemifrån var att kräkas, och på vägen dit tänkte jag att jag måste vara galen som åker och tävlar med två hundar när jag mådde så jäkla pyton - jag hade liksom alla odds emot mig;-) Men det gick ju bra ändå!

Boogie, som är "nybörjare" i klass 3 gjorde faktiskt inte så dåligt ifrån sig, även om det inte räckte till 1:a pris. På inkallningen t ex, så fick jag ju kalla flera gånger innan hon kom, men sedan gjorde hon momentet kanonbra - så hade det inte varit för dubbelkommanona så hade det nog kunnat blivit en 9:a eller t o m 10:a - även om den här domaren höll väldigt hårt i dem;-) Nu blev det ju en 5:a istället, och där missade vi 20 poäng.

Sedan var det rutan, som började kanonbra, hon for iväg rakt in i rutan men hade så hög fart så hon hann ut innan jag fick stopp på henne. Så jag fick dirigera om flera gånger och sedan hamnade hon med armbågarna nästan på linjen - så där blev det också en 5:a och rutan är också "dyr". Men jag ser det som så, att om jag hade varit lite snabbare så hade jag nog fått stopp på henne mitt i rutan och jag är glad att hon sprang rakt in:-)

På fjärret hade vi också dk på första, jag fick kommendera två gånger innan hon ställde sig, men sedan gjorde hon alla skiften jättebra! En 7:a fick vi på det, och fjärret är ju också *4, precis som inkallningen och rutan, så det kostade mycket. En nolla på vittringen blev det ju, att hon tog fel tror jag faktiskt beror på att tävlingsledaren använde samma tång till min pinne som till de andra, det måste ju ha blivit min vittring på allihop.

Sammantaget så är jag faktiskt väldigt nöjd - jag tycker att Boogie utförde de flesta moment riktigt bra, förutom att hon var tveksam på alla avståndsmoment. Det tror jag berodde på blåsten, jag tror inte hon hörde mig alla gånger. Hon är så samarbetsvillig och har sån fantastiskt fin kontakt med mig, så det är inte hela världen - jag har stort hopp för Boogie som lydnadshund, så det ska bli kul att tävla igen:-)

Boogie

Boogie ser helt galen ut;-)

Gimmie

Gimmie plåtad sent igår kväll!

Av khemosabi - 14 juni 2008 23:48

Jag fick några riktigt fina bilder på Spurten igår, måste bara visa denna...

Spurten

... och denna;-)

Spurten

Och så en bonusbild på Boogie, där hon ser härligt "mufflig" ut;-)

Boogie

Vilka underbara hundar jag har!





Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards