khemosabi

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av khemosabi - 21 maj 2012 22:05

Alma skrev på facebook att Lipp hade apporterat kaja för första gången idag, och fågel var ju nåt Piller inte hade provat att apportera än - så matte rotade i frysen och hittade en självdöd duva som vi hittade på ängen förra sommaren. Den var skadad och låg där och flämtade, så jag väntade helt enkelt tills den hade flämtat färdigt (dvs. dog), och sen skickade jag Gimmie på den - det är ju inte ofta man får chans att träna på varmt vilt, tänkte jag;-))

Nåväl, nu åkte duvan fram och jag kastade den och skickade Piller, varpå hon nosade och vände och tog ett steg emot mig. Men matte är ju inte dummare än att hon vet att konkurrens is da shit, så jag skickade Gimmie så hon fick sno pippin mitt framför nosen på Pillerillern, och sen klippte hon den där duvan varenda gång jag skickade, hehe:-D


    
Duva är något av det sämsta man kan börja med på unga hundar, eftersom de släpper så mycket dun - men man tager vad man haver, och valet stod mellan den där och en påkörd hackspett... märks det kanske att jag inte precis har frysen full av träningsvilt?  

Av khemosabi - 21 maj 2012 13:03

... är den nya titeln för duktiga Tonic, som i mogen ålder gett sig in i rallyträsket tillsammans med matte Carina   Tonic är faktiskt den Khemosabihund som är meriterad i flest grenar; LP i lydnadsklass 2, godkänd i högre klass i både spår och sök, godkänd akl. viltspår, väldigt fint MH och så nu 3*1:a pris i nkl. rallylydnad! Det är inte dåligt jobbat med en hund som, till skillnad mot sina syskon, är ganska självständig och har många egna idéer om hur saker och ting ska utföras;-)

Tonic tillsammans med "sambon" Lexi, som också fick sin RLD N-titel samma dag!

 
Grattis till duktiga Carina och hennes fina hundar!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards