khemosabi

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av khemosabi - 5 maj 2012 18:24

Förra veckan provade Mia och Carma (Khemosabi MJ's Keep The Faith) på jaktträning för första gången, hemma hos bekanta som ägde Carmas farfar SE JCh Doubleuse You Only Live Twice. Jamen, det där verkade ju kul, tyckte dom, så idag startade de på ett inofficellt jaktprov och tog hem ett 2:a pris;-)) Hahaha, det är ju för jäkla kul tycker jag - de flesta tränar faktiskt lite innan de ens kommer på tanken att starta på ett jaktprov, inofficiellt eller inte:-D Vad ska man säga... jo, att Carma uppenbarligen är en naturbegåvning, att Mia är en sjuhelsikes förare och att  bruks- och lydnadsträning betalar sig, även när det kommer till jakten! Ett stort och från hjärtat kommet GRATTIS till ett superduktigt ekipage!!

 
Mia och Carma på jaktprov, så fina:-) Mia har skrivit i sin blogg om jaktprovet, de fick jättefin kritik:

"En liten pigg tik som till stora delar gör ett bra retrieverarbete, god kontakt med sin förare, lite mer träning att komma ut på djupet i söket för att nå högsta pris, men har stor potential. Mjuka fina avlämnanden, god stadga, hög och välanpassad fart, bra samarbete med föraren. Näsan används mkt väl, bra simteknik, stor snabb apportlust."

Det bådar gott inför framtiden, så nu håller jag tummarna för att Mia och Carma har blivit riktigt taggade och fortsätter med det här!


Idag är jag också superduperglad över min egen lilla Piller - vi har lydnadstränat i halv storm och hon gick så jäkla bra:) Vi började med språngmarsch under fria följet och det gick kanon, hon hade superfin position hela tiden, även i vinklar åt båda håll. Det verkar kanske lite konstigt att börja med språngmarsch i vinklar redan nu, men jag ser det som att det ska inte spela någon roll hur jag rör mig, hon ska hänga med i rätt position ändå, och det gör hon uppenbarligen! Faktum är att redan nu har jag en bättre position under fria följet med henne än jag har haft med någon annan hund;-) Det lustiga är att vi har tränat väldigt lite, max ett par gånger i veckan och väldigt korta pass - men det är en smart tjej jag har!

Vi busade en del och körde snabba lägganden, som gick kanonbra, ett par inkallningar som också gick jättebra, och både trä- och metallapportering - vilket hon gjorde väldigt fint. Jag kan inte annat än att vara supernöjd med min lilla duktiga tjej!


 
Piller idag, 9,5 månader gammal  

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards