khemosabi

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av khemosabi - 17 maj 2012 21:27

Idag var det dags för Mia och hennes Khemosabi MJ's Keep The Faith att ta steget upp till elitklassen, för idag kom 1:a priset i lydnadsklass 3! Jättebra jobbat att klara uppflyttningen trots en nolla (-30p) i protokollet, det betyder ju att resten har gått riktigt bra! Mia har skrivit om tävlingen i sin blogg - mycket tänkvärt om hur tankarna kan gå inför en tävling. Stort Grattis till ett jätteduktigt ekipage, kanonbra jobbat!


Duktiga Carina och Tonic (LP2 Khemosabi Super Bowl) har varit ute och tävlat rallylydnad för andra gången, och även idag blev det ett 1:a pris i nybörjarklass (tror jag det heter?) - jag är inte alls insatt i rallylydnad, men tror att man får en RLD-titel efter tre 1:a pris i varje klass, och det får nog Tonic snart! Stort Grattis och lycka till i fortsättningen även till detta duktiga ekipage!


På tal om titlar så har Khemosabi MJ's Smooth Criminal skaffat sig en BH-titel, vilket jag dessvärre inte heller är insatt i, annat än att det är något slags grundkrav för att få tävla IPO - man kan läsa om det här. Grattis till Eva-Liz och Solan, beklagar att jag har glömt att uppdatera om detta!


Själv har jag varit ute och apporterat lite på vatten med Gimmie och Piller idag och några bilder blev tagna av mor och dotter...


Gimmie till vänster, Piller till höger


 
Piller närmast kameran på den här bilden


... och så lite bus;-)
 


Piller apporterar på vatten...

   


... och på land.

  


... och en filmsnutt blev det också...


Synd att minnet i kameran tog slut där! Jag brukar ju inte berömma ingångarna, inte ens på vatten, men just där jag berömde lade hon ner sig väldigt fint i vattnet och simmade kanonbra - därav berömmet;-)

Apporteringarna var jättefina och energin var på topp - det var den även senare när jag var ute och rastade, Piller for som en torped i backen och härjade med Gimmie. Då tänkte jag att jag skulle testa hur hon funkade med lite positionsträning när hon var riktigt i gasen, kunde hon fokusera eller inte? Joodå, det kunde hon! 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards