khemosabi

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av khemosabi - 15 maj 2012 22:21

... med de här hundarna, det har jag alltid tyckt! För mig som studerar och analyserar hundarna in i minsta detalj (nästan för mycket ibland) är den här tiden så otroligt intressant! De utvecklas ju och lär sig nya saker hela tiden, och ibland häpnar man över den kapacitet som finns inombords. 


Nu är Piller nästan 10 månader gammal och det är NU hon börjar visa vad som finns därinne - idag golvade hon mig totalt med sitt sök, herrejävlar vad bra hon gick! Hon fick ta in 5 av 6 apporter, och den 5:e var den som låg längst ut i söket så det var perfekt att sluta där, men hon hade garanterat kunnat ta in flera till!

Nu har vi kört dummysök tre gånger den senaste veckan och varje gång har jag varit överlycklig över att se mer och mer intensitet och målmedvetenhet, snacka om att hon har taggat till! Jag har verkligen häpnats över Pillers tempo den senaste veckan, tjejen har lagt in överväxeln både under söket och i vardagslag! Jag är van vid snabba hundar och har faktiskt inte tyckt att Piller har varit särskilt snabb tidigare, i alla fall inte om jag har jämfört med Speed och Lova, som är otroligt snabba. Men häromdagen blev jag faktiskt förvånad när Piller sprang ikapp Lova, och ännu mer förvånad blev jag igår kväll när hon var hack i häl på Soleil! En whippet springer man inte ikapp på raksträcka i första taget, men det gjorde hon flera gånger! Jag var tvungen att stoppa henne så hon inte skulle nypa tag i Soleil - det räcker med en tand i skinnet på en whippet för att få stora skador, så det var bäst att få hejd på galenskapen!


Idag träffade vi en liten flicka som frågade: "Vad heter hunden"? "Hon heter Piller", svarade jag. "Piller... det är ju medicin" sa hon - och då tänkte jag att det kunde inte bli mer mitt i prick än så, det var länge sedan jag mådde så bra som jag gör nu, och det är tack vare Piller!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards