khemosabi

Alla inlägg under juli 2015

Av khemosabi - 23 juli 2015 23:45

Igår kväll gjorde duktiga Ellinor och hennes SELCH Khemosabi MJ's Another Part Of Me sitt bästa elitprov hittills, med finfina 304,5 poäng och en 1:a placering! Det innebär att de redan nu ligger riktigt bra till för SM 2016, eftersom de nu har haft tre tävlingar i rad med fina resultat - härligt med sånt flyt!

Stort GRATTIS till ett jätteduktigt ekipage, kanonbra jobbat!  


Ikväll hade vi den stora äran att få besök av Staffan och Birgitta och deras härliga killar Vispen och Krutov!

Tv. Vispen - LPI LPII LPIII Khemosabi MJ's Beat It och hans 1,5 år äldre helbrorsa SELCH LPI LPII LPIII Khemosabi Double Sonic, dvs Krutov, till höger.


Fina Krutov! Vift, vift;-)

 


Båda killarna har så härlig attityd, här ser vi Staffan och Krutov i ett kort fritt följ - jag bara älskar den ständigt viftande svansen!


Staffan och Krutov ska delta på SM i lydnad som går av stapeln här i Eskilstuna i helgen och det ska bli jättekul att se dem! Det ska bli regn, sägs det, men det brukar inte vara till nackdel för Krutov som har gått som bäst i ösregn;-) Jag håller tummarna och önskar Staffan och Krutov ett stort LYCKA TILL! Oavsett hur det går är det en bedrift att ta sig till SM och jag är så glad och stolt! Heja, heja!!

  


Av khemosabi - 20 juli 2015 21:01

 

Mitt eget finaste Piller hälsar och grattar alla sina duktiga syskon på 4-årsdagen - hurra för "Prepare for"-kullen idag!   

 

Av khemosabi - 10 juli 2015 22:17

... med några fina resultat igen! Tur att man har duktiga valpköpare när man inte gör nån nytta själv;-)


Ikväll tävlande Staffan och Krutov - SELCH LPI LPII LPIII Khemosabi Double Sonic - i Mariestad och tog hem finfina 299 poäng i lydnadsklass elit - stort GRATTIS till ett kanonjobb! Härligt med så fint resultat såhär strax före SM :-) Vi håller tummarna och önskar LYCKA TILL!!


1:a juli tog Ellinor och Susa - SELCH Khemosabi MJ's Another Part Of Me - ännu ett 1:a pris i elitklassen med 291,5 poäng och klassvinst - stort GRATTIS, tjejer!


Och så har Therese och Sally - Khemosabi Double Swing - återigen kvalificerat sig till Nordiska Mästerskapen i Working Test - jättekul att de får vara med igen! GRATTIS och LYCKA TILL!!

 

Vi själva ligger lågt med både träning och tävling och jag kämpar med att få mitt feltänk (som troligen bottnar i min prestationsångest) ur huvudet. Jag har tappat mycket av motivationen med lydnadsträningen - igen, borde jag kanske säga, för det är inte första gången, så har det varit ibland i ganska långa perioder. MEN, jag har en kanonhund, så jag kan ju inte gärna lägga av. Piller skuttar omkring och vill inget annat än träna, vilket i sin tur gör att jag får jäkligt dåligt samvete. Så nu ska jag försöka att inte tänka på tävling alls, utan bara träna för att det är kul - för det ÄR det ju, bara vi kommer igång!

 

Hela gänget på skogspromenad <3

 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards