khemosabi

Alla inlägg under februari 2013

Av khemosabi - 28 februari 2013 00:31

Nu löper Soleil, Boogie och Gimmie och jag har bestämt mig för att inte para Gimmie utan istället vänta till nästa år och förhoppningsvis ha en kull på Piller eller Vinna. Jag har funderat och ältat hur länge som helst, vägt för och emot och för mig överväger faktiskt emot. Det finns en väldigt lång förklaring, men den korta är att jag faktiskt inte har någon egentlig motivation att ta en kull till. Man behöver inte para bara för att man kan, tycker jag - det finns det alldeles för många som gör. Jag har inte haft några problem med att fylla min valplista, Gimmie har fått fantastiska valpar och många vill ha en valp efter henne - men det måste kännas bra och meningsfullt för mig, och det gör det inte just nu. Istället ska jag ägna året åt att träna med mina egna hundar, och förhoppningsvis tävla en del med Piller.


Några bilder ifrån dagen, härligt med 5 plusgrader och strålande sol!


Piller

     


Gimmie, Speed och Piller

 





Av khemosabi - 22 februari 2013 12:28


Underbart, bättre kan det inte bli!     

Av khemosabi - 19 februari 2013 16:47

... men nu vet jag i alla fall att Pillers höfter och armbågar ser riktigt fina ut! Ingen anledning att tro att det inte ska kunna bli A eller B-höfter, sa veterinären, som dessutom mätte Norbergs vinkel som visade sig ligga väl inom gränsen för fria höfter. Jag hoppas hon har rätt! Bilderna skickas till SKK redan idag, så med lite tur går det snabbt att få det officella resultatet. Huvudsaken är ju att jag har fått se att lederna i alla fall inte ser jättedåliga ut - men eftersom hon nästan springer ikapp vår whippet fanns inte direkt några indikationer på det!


Jag såg förresten att Lipp's index har kommit in på avelsdata, 112 på höfter och 106 på armbågar - det är riktigt bra det! Nu håller vi allt som kan hållas för att det kommer att bli lika bra på syskonen!


Vi har finbesök, Unni (Vassruggens Unn Sokmimer) är nämligen här hos oss i den här veckan medan husse och familjen är på Londonsemester. Hon har funnit sig tillrätta jättebra, hon är precis som en av mina egna;-) Jag tror hon tycker det är kul med en massa kompisar, ensamhund som hon är! Lite svårt var det i början att veta var man ska vara på koppelpromenad tillsammans med fem andra hundar som trängs - och inte helt lätt alla gånger att veta vem av dem jag pratar med, tycker hon - men redan såhär andra dagen går det mycket bättre! 

Av khemosabi - 16 februari 2013 16:56

... kom in på Hunddata idag, Almas Lipp är fri runt om!   


  

Grattis Alma!


Nu håller vi tummarna för att det ser lika fint ut på syskonen! Piller ska röntgas på tisdag och jag är redan supernervös! Supra och Vinna är på gång med röntgen inom det snaraste och jag hoppas att Foppa och Joy också är det. Kom ihåg att det är både höfter och armbågar som ska röntgas! De som kan ögonlysa samtidigt bör göra det också, själv kommer jag att vänta lite och göra det hos en annan veterinär, eftersom denna inte har behörighet att ögonlysa.

Av khemosabi - 11 februari 2013 20:38

 
Speed, Gimmie, Piller, Soleil och Boogie

Av khemosabi - 10 februari 2013 21:43

Här ramlar de fina resultaten in på löpande band - idag var det dags för superduktiga Khemosabi MJ's Keep The Faith och matte Mia att ta hem det andra 1:a priset i lydnadsklass elit, med 268 poäng och en 3:e placering! Inte långt kvar till lydnadschampionatet nu:-)

Stort GRATTIS till ett jätteduktigt ekipage!

Av khemosabi - 9 februari 2013 16:51

Bilder ifrån de senaste dagarna...


                     
Härligt med en massa snö!


Kullsystrarna Gimmie och Boogie blev lite friserade igår, dvs jag trimmade bort det värsta spretet. Boogie har mycket mer päls än Gimmie och ser flera år yngre ut så fort hon blir trimmad! På Gimmie syns ingen större skillnad, hon ser alltid ut att vara mycket yngre än sina 8 år;-)


Boogie

 


Gimmie

 

Av khemosabi - 3 februari 2013 19:18

Årets första tävlingsstart slutade med ett 1:a pris och en klassvinst med 181 poäng för Khemosabi Prepare for Success och matte Sussie! Stort GRATTIS till en jättefin klass 2-debut där "Vinna" verkligen gjorde skäl för sitt namn;-)


   

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards