khemosabi

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Shit, vilken träning!

Av khemosabi - 27 september 2012 19:13

Är så nöjd efter dagens lydnadsträning, Piller gick så jäkla bra - flera superfina skick till rutan, jättefina ställanden och lägganden under gång, kanonfjärr och härligt fritt följ. Avslutningsvis en kedja med kommendering som hon gjorde kanon; tandvisning, linförighet, läggande under gång och inkallning. Inte ens Christer hade något att klaga på;-)

Piller har en helt fantastisk förmåga att koncentrera sig, och även om hon är helt galen och studsar jämfota ända uppe i huvudhöjd på mig (vilket hon oftast gör när vi ska träna), så kan hon på en tiondels sekund samla ihop sig och fokusera på den uppgift hon får - det är en ganska unik och lite märklig egenskap som jag är otroligt tacksam för, just den är nämligen väldigt likt Spurten! Hon har mycket annat som påminner om henne också, inställningen till träningen, sättet att lägga kinden mot min hand, att alltid vifta på svansen så fort jag tittar på henne och att alltid finnas alldeles intill mig utan att vara rantig eller påträngande, bara finnas där. Sedan har hon förstås andra egenheter som bara är hennes, och som gör henne alldeles speciell - hon har många knasigheter för sig! Jag börjar inse att det är en rätt så fantastisk unghund jag har;-)

Dagens Piller   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards