khemosabi

Alla inlägg den 1 september 2012

Av khemosabi - 1 september 2012 21:48

... var med på den lilla träffen vi hade idag och sex av dem har jag inte träffat på allt mellan ett och drygt två år, så det var både kul och intressant att få se att det är samma stuk på allihop - glada, lättsamma hundar med härlig arbetsvilja och attityd:-) Utseendemässigt skiljer de sig mest i kullarna med Diego som far, några är ganska ljusa och några riktigt mörka och de skiljer sig även en del i uttrycket. Lustigt att se att Vispen och Carma är så lika varandra, det var lite oväntat, faktiskt! I kullen med Filur som pappa är tikarna mycket lika varandra, och Foppa, som inte var med idag, är väldigt lik sin far.


Vi började med lydnadsträning för de som ville, och själv hade jag tänkt träna Piller med lite kommendering, men det visade sig att hon var ganska splittrad så jag lade ner den tanken rätt snabbt. Ska jag vara ärlig så var jag också ganska ofokuserad, jag försökte hinna med och fota när de andra tränade (men fick tyvärr inga bra actionbilder, så här mulet väder och min skitkamera går inte ihop, det blir bara sudd) och så pratade nog också lite för mycket;-) Vi fick i alla fall till en platsliggning med Piller, Lipp och Vinna, och sedan fick jag hjälp med tandvisning av Mia och Staffan, tack för det!


Framåt eftermiddagen var det dags för apportering av dummies och då visade det sig att de "enkla" markeringarna blev svårare än vi trodde pga vegetation och vind, några visade en del orutin men alla låg i och jobbade och fick in sina dummies, med eller utan lite stöd. Sist gick Gimmie och visade att gammal är äldst när hon spikade sina markeringar:-)) Vi avslutade med apportering på vatten, och även där såg man stor apportlust och dessutom mycket god simförmåga och alla fick in sina markeringar på ett bra sätt trots änderna som simmade alldeles i närheten. Några behöver jobba lite på avlämningarna vid vattnet, men annars såg det riktigt fint ut!


Nu kommer en hel radda bilder, först ett par gruppbilder, där hade Martina och Lova och Alma med Lipp tyvärr redan åkt. Den första bilden är min och mina hundar sitter längst till vänster, den andra bilden är Mias och där ser ju mina hundar lite lustiga ut - stenkoll på matte;-) Fr. v: Piller, Speed och Gimmie, Staffan med Krutov och Vispen, Sussie och Vinna, Mia och Carma, och Jessicah och Iver.

                       


Staffan hjälpte Mia och Carma med budföringen...


 

Tack till er alla som kom, det var så kul att träffas!

Vi hade väl "halvtur" med vädret - det ösregnade ju i alla fall inte;-)) 


Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards