khemosabi

Alla inlägg den 7 september 2012

Av khemosabi - 7 september 2012 23:39

Jag bestämde mig idag när jag rastade hundarna i backen, Piller var fullkomligt galen och for runt som en tornado, men så fort vi kom ner på gräsmattan kom hon farande in i fotpositon - smack, sa det så satt hon vid min vänstra sida, utan att jag hade sagt nåt - och bara ville träna:-) Så vi körde lite korta positionsövningar och hon gjorde det helt otroligt jävla perfekt!! Det är helt sjukt att hon kan växla ifrån sån galen aktivitet till fullt fokus på nolltid... alltså, hur många hundar är sådana egentligen?? Det var då jag bestämde mig för att det är dags att anmäla till tävling, för hur det än går så kommer vi att ha superkul!


Vi har tränat intensivt de senaste veckorna och varenda träningspass har varit GULD - det är helt galet vilket flyt vi har just nu! Hon är så duktig!!

Igår tränade vi på ett helt nytt ställe, och även då gick det otroligt bra! Hon har en sån sanslös motivation och intensitet så det är inte klokt - hon bara älskar lydnadsträningen! Jag får faktiskt försöka lägga band på mig att inte träna för mycket, det är jäkligt svårt att låta bli, men jag gjorde det i alla fall idag;-) Igår filade vi lite extra på positionen och särskilt på vändningar, halter och helt om, det var nog orsaken till att hon hade sån fantastisk position idag. Något nytt igår, som hon tyckte var skitkul, var ställande under språngmarsch:-))  Det är ställande under gång och positionen under linförigheten/fria följet som jag tror vi får lägga ner mest träning på framöver, de är faktiskt de enda moment som jag just nu tror att vi skulle kunna få nerdrag på - annars sitter momenten väldigt bra. Mer träning med kommendering behövs förstås, och hur hon funkar i en tävlingssituation vet jag ju inte - men bättre inställning till lydnaden än vad hon har kan man knappast ha. Underbara hund!!   

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards