khemosabi

Alla inlägg den 4 september 2012

Av khemosabi - 4 september 2012 18:13

... och riktigt bra sådan blev det idag, trots lite busväder;-) Piller var - som vanligt - på hugget och vi tränade ganska länge och många moment.  Det är inget problem för henne att hålla ihop och kedja många moment och jag tror vi har igen att vi börjat med det ganska tidigt. Uthålligheten är inga problem för den här hunden, tvärtom!


Vi började med att värma upp med snabba ställanden och lägganden och raka sättanden från liggande, samt positionsträning. Sedan varvade vi med 1:ans och 2:ans moment en stund, och eftersom hon gick bättre och bättre ju längre vi höll på bestämde jag mig för att köra igenom hela 1:an (dock utan kommendering) och det gick så jäkla bra! Bra position i linförigheten, fina vändningar och halter, inget att klaga på även om det är ett moment man alltid kan fila mer på. Riktigt bra transport på ställande under gång och hon stannade snabbt och stod alldeles stilla när jag hämtade upp henne (avslutar aldrig med ett sättande där). Klockren inkallning med bra ingång och avslut, kanonfint läggande under gång och apporteringen satt som en smäck - likaså hoppet. Går hon så här på tävling, då har jag minsann inte mycket att klaga på;-)) Nu hade vi ingen platsliggning, men hon fick ligga en bra stund och titta på när Christer och Unni tränade och det gjorde hon lugnt och avlappat.


Som avslutning fick hon ett skick till Christers ruta som stod uppställd, och det var första gången jag stannade henne och lät henne stå en stund innan hon fick bollen som belöning. Fasen vad bra hon gjorde det!!    

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards