khemosabi

Alla inlägg den 10 september 2012

Av khemosabi - 10 september 2012 23:55

... hade sina ups and downs. Piller var pigg och glad, men jag kände mig helt ur form, jag var trött och hängig och hade egentligen ingen större lust att träna - mycket värk och dålig sömn de senaste nätterna var säkert orsaken till det. Men jag ville ändå passa på och träna när jag skulle få hjälp med kommendering, och så blev det. Jag har upptäckt att jag spänner mig när vi tränar med kommendering, så det får jag jobba en hel del med framöver, för Piller märker naturligtvis att jag inte beter mig som jag brukar och det blir allra tydligast i fotgåendet.


Vi körde igenom 1:an och det började inte så bra, det blev en ojämn linförighet med några sneda sättanden, totalt sett var den ganska hyfsad i början och slutet men sämre i mitten. Ställande under gång gick riktigt bra, förutom en liten miss i återgången, jag var nära att trampa henne där. Inkallningen var riktigt bra, och så brukar den se ut. Läggande under gång var också ganska bra, men hon satte sig före kommando när jag kom tillbaka - det får vi träna mer på! Apporteringen kan man inte klaga på, och inte heller hoppet.


Ja, så här såg det ut på en "dålig dag"... på plussidan får jag ändå säga att Piller alltid har väldigt fin kontakt och inte verkar bry sig särskilt mycket om kommenderingen. Vi får träna på så matte blir mer avslappad, bara;-)



Ett klart 1:a pris hade det nog varit om det här hade varit tävling, men de där småmissarna vill jag ju inte ha, och självklart ett bättre fotgående, vilket hon oftast har. Som sagt, bara att träna så att det funkar lika bra med kommendering som utan!


      

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards