khemosabi

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av khemosabi - 26 juli 2011 18:33

Det blev inte många, för batteriet tog slut i kameran, typiskt. Som synes så händer det inte så mycket med valparna i den här åldern, de blir bara tjockare;-) Runt det 10:e dygnet brukar de öppna ögonen, och då blir det lite roligare bilder! Nu har de fått fint, mörkt pigment på trampdynor och nosar.

 

Närstudie av hannen som sover sött;-)


    

Jag strulade till det lite när jag märkte valparna, råkade märka samma tik två gånger och hon är nu märkt både vid svansroten och på höger lår - det innebär att en tik nu är omärkt, men jag får väl rätta till det sedan. Hannen är den som är märkt på vänster lår. 

Jag ska ladda batteriet till kameran och se om jag får till lite bättre bilder lite senare. 

Av khemosabi - 26 juli 2011 16:38

... i bloggen de senaste två dagarna, och ingen uppdatering - nu får jag skämmas! Jag får "försvara" mig med att luften gick ur mig i söndags och jag har varit oändligt trött. Nu får jag ändå ta nya tag och glömma det tråkiga som hänt, vad ska jag annars göra?


Valparna mår toppenbra och växer så det knakar, de har blivit ena riktiga tjockisar, så ordentligt med mat får dom! Gimmie pysslar om dem efter konstens alla regler och tillbringar fortfarande nästan hela dygnet i valplådan. Men när vi går ut är hon riktigt på hugget, skuttar runt mig och frågar "ska vi träna nu, matte?" haha, hon är för härlig!!


Förutsatt att alla valpar fortsätter att må så bra som de gör nu (jag törs inte ta ut något i förskott) så är det klart var de kommer att hamna. Hannen ska bo hos Anna-Karin i Karlskoga, och tikarna hos Susanne i Stockholm, Elisabeth i Norge, Jessica i Sundsvall och Alma i Kil. Jag har haft turen att få väldigt trevliga och målmedvetna köpare till kullen och det är jag oändligt tacksam för!!


Jag har reserverat en av tikarna för mig själv, och vilken det blir har jag förstås ingen aning om i det här läget. Om den tiken kommer att placeras hos fodervärd eller inte är inte heller klart ännu, jag måste avvakta ett tag innan jag bestämmer det. Det är klart att jag allra helst vill behålla henne, men samtidigt vet jag att det vore smartare att sätta ut henne på foder och köpa in en tik åt mig själv. Men saken är den att den här kombinationen är väldigt speciell för mig, och jag har som alla andra väldigt höga förväntningar på kullen. Och då är det väl ganska självklart att jag borde ha en av tikarna kvar, tycker jag. Ja, så här går jag omkring och grubblar, jag får helt enkelt avvakta och se vad hjärtat säger mig om några veckor.


Jag hoppas få till några skapliga valpbilder under dagen, lägger in dem här i bloggen framåt kvällen, så återkom gärna då;-)

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards