khemosabi

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av khemosabi - 20 juli 2011 16:27

Ja, nu lär det bli rätt mycket om valparna här i bloggen framöver! Fina valpar är det, alla är pigga och starka utom lilleman, som inte riktigt hänger med än - men vi ger honom ett par dagar så får vi se. Nu, några bilder av minst sagt skiftande kvalitet...

   

Valparna ser ut att få fin färg allihop, i mitten ligger den ljusaste tiken (som jag naturligtvis fastnade för på en gång, typiskt mig!) och till vänster den mörkaste hannen, dvs lilleman.

Jag är minst sagt förvånad över att det inte var fler än sju valpar, jag gissade på minst nio i den jättemagen. Jag är såklart jätteglad för alla fina valpar, men det är lite synd att det inte blev minst en hanne till, särskilt eftersom jag inte riktigt vet hur det kommer att gå med lilleman. Nu kommer några valpköpare att bli utan valp, och det kan jag ju tyvärr inte göra något åt. Vilka som kommer att få en av dessa valpar kommer jag att meddela inom ett par dagar, jag kan tyvärr inte säga något definitivt idag.

Tusen tack för alla lyckönskningar, de värmer!

Av khemosabi - 20 juli 2011 02:48

  

Kl. 02.42 föddes den första valpen, en liten fin tjej;-)


- sedan dröjde det en stund, och...

Kl. 04.00 kom nästa tjej!

Kl. 04.30 kom så tik nr. 3 farande - wow, vilken liten tjejliga:-) De här tre tikarna är väldigt pigga och framåt!

Kl. 04.57 föddes fjärde valpen, en liten hanne som är lite pipig och inte verkar riktigt lika pigg som tjejerna... vi får se hur han utvecklar sig

Kl. 05.54 föddes femte valpen, hanne nr 2, som verkar pigg och framåt

Kl. 06.23 föddes tik nr 4 - härligt:-)) 

Kl. 06.59 kom tik nr 5 - jisses, vad tjejer det blir!!

Nu, klockan 08.10 verkar det lugnt, undrar om det inte var fler än sju valpar i den stora magen?

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards