khemosabi

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av khemosabi - 13 juli 2011 14:34

Den här bilden knäppte jag tidigt i morse - egentligen skulle jag ha filmat, för man ser på avstånd hur valparna sparkar därinne;-))

Nu märks det att Gimmie börjar tycka att det är lite drygt, hon har svårt att hitta en bekväm ställning och stånkar och stönar innan det blir bra - just den här ställningen är nog bäst;-) Jag tycker inte hon är extremt tjock, det kan nog vara allt mellan 5 och 8 valpar i den magen. Jag har gissat på 7-8 valpar tidigare i dräktigheten, men nu börjar jag tro att det kan vara färre. Går hon tiden ut så är det 8 dygn kvar nu, men första kullen fick hon ju redan på 59:e dygnet, vilket innebär att hon faktiskt kan få valparna redan i helgen som kommer. Men jag hoppas förstås att hon går tiden ut, och att det fortsätter att vara hyfsat svalt som det har varit de senaste dagarna!


Nu behöver jag lite hjälp med namnförslag till valparna, för nu står det helt still i min lilla hjärna;-) Jag brukar ha någon form av tema i kullarna och det vill jag gärna ha den här gången också. Förra kullen hade ju namn efter några av Michael Jacksons låtar, och det finns ju många, många fler man skulle kunna välja mellan där - men det vore kanske lite fantasilöst, även om jag fullkomligen dyrkar Michael Jackson;-)


Gimmie's första kull, Double-kullen, är initialt döpta efter ett par av Mickes skor som det stod Double Speed på;-)) Jag bestämde att min egen valp skulle heta så, långt innan parningen - och sedan när det visade sig bli Diego som blev pappa till valparna fick alla heta något med "Double" pga stamtavlan. Den gången var det alltså inte ett direkt tema, utan bara så att alla fick samma "förstanamn", och det är förstås också helt okej... ja, när jag tänker efter är det nog det jag föredrar.


Den här gången skulle det kanske passa med någon amerikansk anknytning, eftersom pappa Filur har mestadels amerikanska linjer. Jag har funderat på amerikanska delstater, men det finns säkert något annat som någon vänlig själ kan hitta på! Något sommartema kanske, eller nå't annat? Kom igen nu, SHOOT;-))


Tillägg: Jag kom att tänka på en amerikansk hund som har ett namn som jag alltid har älskat, hon heter Firemarks Prepare for Takeoff och kallas Pilot - visst är det fyndigt;-)) Kanske valparna skulle heta något med Prepare For (nånting)?? Hmm... tål att tänkas på... hahaha, nu går min hjärncell på högvarv;-))

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards