khemosabi

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

203 besökare...

Av khemosabi - 26 juli 2011 16:38

... i bloggen de senaste två dagarna, och ingen uppdatering - nu får jag skämmas! Jag får "försvara" mig med att luften gick ur mig i söndags och jag har varit oändligt trött. Nu får jag ändå ta nya tag och glömma det tråkiga som hänt, vad ska jag annars göra?


Valparna mår toppenbra och växer så det knakar, de har blivit ena riktiga tjockisar, så ordentligt med mat får dom! Gimmie pysslar om dem efter konstens alla regler och tillbringar fortfarande nästan hela dygnet i valplådan. Men när vi går ut är hon riktigt på hugget, skuttar runt mig och frågar "ska vi träna nu, matte?" haha, hon är för härlig!!


Förutsatt att alla valpar fortsätter att må så bra som de gör nu (jag törs inte ta ut något i förskott) så är det klart var de kommer att hamna. Hannen ska bo hos Anna-Karin i Karlskoga, och tikarna hos Susanne i Stockholm, Elisabeth i Norge, Jessica i Sundsvall och Alma i Kil. Jag har haft turen att få väldigt trevliga och målmedvetna köpare till kullen och det är jag oändligt tacksam för!!


Jag har reserverat en av tikarna för mig själv, och vilken det blir har jag förstås ingen aning om i det här läget. Om den tiken kommer att placeras hos fodervärd eller inte är inte heller klart ännu, jag måste avvakta ett tag innan jag bestämmer det. Det är klart att jag allra helst vill behålla henne, men samtidigt vet jag att det vore smartare att sätta ut henne på foder och köpa in en tik åt mig själv. Men saken är den att den här kombinationen är väldigt speciell för mig, och jag har som alla andra väldigt höga förväntningar på kullen. Och då är det väl ganska självklart att jag borde ha en av tikarna kvar, tycker jag. Ja, så här går jag omkring och grubblar, jag får helt enkelt avvakta och se vad hjärtat säger mig om några veckor.


Jag hoppas få till några skapliga valpbilder under dagen, lägger in dem här i bloggen framåt kvällen, så återkom gärna då;-)

 
 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

26 juli 2011 17:47

Förstår att luften gick ur dig. Man håller ju säkert på väldigt mycket med en sådan svag valp. Man hopppas och hoppas att det ska gå bra.
Ser fram emot bilderna:-)

 
Ingen bild

Elisabeth

26 juli 2011 19:25

Skjønner godt at du har vært trøtt noen dager :/ men godt å høre at det går bra med di andre valpene :) Godt å få oppdatering på bloggen igjen, har vært inne et par ganger daglig :) klem fra en veldig takknemlig Elisabeth i Norge :)

 
Ingen bild

mia,love&carma

26 juli 2011 19:35

ja jag blev lite orolig där ett tag - skönt att alla andra valpar och du mår bra och jag säger GRATTIS till alla valpköpare ;-))))

 
Ingen bild

Lena och Halta Ella

26 juli 2011 21:18

Jag tror att jag varit inne 3 ggr/dag och då är jag inte ens valpköpare, hur många gånger har valpköpare varit inne då tro? Men jag tycker det är så roligt att följa bloggen och då särskilt valpbloggen:-) Pigga på dej nu kennelmamman och valparna också.Vovvemamman också, naturligtvis. Hon verkar vara "fit for fight" som det heter.

 
Ingen bild

mia,love&carma

26 juli 2011 22:37

hahahah Lena du är väl för gullig ;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards