khemosabi

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av khemosabi - 24 juli 2011 10:01

Det gick inte. Igår slutade lilleman att dia, han ville inte ta nappflaskan och blev snabbt uttorkad och slö, och fick därmed också svårt att hålla värmen. Värme kan man fixa, men det går inte att få mjölk i en valp som inte vill äta. Mat och värme är det viktigaste för så här små valpar, utan det klarar de sig helt enkelt inte, och hopp kan vändas till förtvivlan inom några timmar.


Jag orkar inte gå in på detaljer just nu, vi har precis kommit hem ifrån veterinären som (precis som väntat) ansåg att det fanns något att göra på en så liten valp. Det troliga är att lilleman fått lunginflammation, eftersom han lät rosslig när han andades.


Jag har, under mina nästan 20 år som uppfödare, varit förskonad från att behöva ta bort små valpar - men nu har jag fått göra den erfarenheten också, och den var inte rolig. Men nu får vi allihop försöka glädjas åt att de övriga 6 valparna mår jättebra,  de äter och sover och växer så det knakar. 

Nu ska jag försöka sova en stund, för någon sömn blev det inte alls inatt.

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards