khemosabi

Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

2:a dygnet

Av khemosabi - 21 juli 2011 14:53

Valparna mår bra och äter och sover, precis som de ska - lilleman hänger med, men diar fortfarande inte riktigt som han ska, och därför hjälper vi till lite med det. Han verkar må lite bättre än tidigare och är inte alls gnällig längre, och det är ju ett gott tecken! Det som var lite oroande tidigare var att han inte höll sig till gruppen, och det är viktigt för att valpen ska hålla värmen - den kan kylas av oerhört snabbt om den ligger för sig själv, så det får man se upp med, även sommartid. Men nu håller han sig till gänget eller ligger och värmer sig hos Gimmie, och det är bra! Det är fortfarande lite ovisst med lillkillen, men jag tycker i alla fall att det går åt rätt håll.


I morse vaknade jag av att Gimmie fixade en klatschig stänktapet i sovrummet - sprutdiarré alltså... det är så glamouröst det här med uppfödning;-) Diarré är vanligt efter att tiken ätit moderkakorna och en del uppfödare låter inte tiken ta dem av den anledningen, men jag gör det eftersom de innehåller oerhört mycket näring som tiken behöver, både under och efter valpningen. Jag försöker överlag att låta bli att lägga mig i för mycket när det gäller valpningar, tiken får sköta det på sitt sätt och jag observerar och hjälper till om och när det behövs. Gimmie har varit helt suverän med sina tre valpningar och har ett mycket starkt urhundsbeteende, så bättre avelstik kan man inte ha ur den aspekten!


Bilder kommer under kvällen!


Oj, höll på att glömma - Grattis Jessicah till Ivers ögonlysningsresultat som var UA!!


 
 
Ingen bild

Linda Ekholm

21 juli 2011 15:26

Stort grattis till de små liven. Min gissning var åt skogen fel men vad gör det!

Skönt att lilleman mår bättre hoppas hoppas!

Hälsn Linda

 
Ingen bild

Pia

21 juli 2011 18:44

Tack Linda:-)

 
Jessicah

Jessicah

22 juli 2011 14:27

Tack så mycke Pia. Nu får vi se om det dyker upp någon intressant tik i framtiden. :-)

Kram!

http://www.vildarna.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards