khemosabi

Alla inlägg den 9 september 2010

Av khemosabi - 9 september 2010 10:34

... dvs Khemosabi MJ's Another Part Of Me, har en nöjd matte, får jag höra lite då och då - här är ett urklipp ifrån mailet jag fick häromdagen;-)

"De som känner mig vet att jag inte är en människa som ofta använder mig av superlativ men hittills är hon faktiskt helt fantastisk! Nu i efterhand så kan jag ju fnissa lite åt att jag var så orolig över om hon skulle vara lättbelönad eller inte orka/vilja jobba men när man är van vid en hund där allt sånt är så krångligt så är det inte så självklart.

Kan ju bara ta ett exempel, förutom att träna vanliga lydnads och bruksmoment så shejpar jag också lite tricks och grejer och saker som tar månader för Kola att lära sig gör hon efter två pass :-)
Dessutom är hon en drömvalp hemma, har inte förstört någonting, tar det lugnt när hon ska, är jättelugn och fin med min dotter."
 
Tack för uppdateringen Ellinor, underbart att höra att det går så bra med Susa! 
 
Jag tycker faktiskt det är lite kul med att de flesta av valpköparna, särskilt de som haft andra raser eller golden av showtyp tidigare, förvånas över att de här valparna är så lättbelönade - hehe, det behövs liksom inte mycket för att mina hundar ska tycka att livet är toppen!   Och lättlärda, det är de verkligen, det behövs oftast inte mer än att visa dem ett par gånger vad som förväntas av dem, så gör de det!
Här kommer Susa...
  
Jag har stora förhoppningar när det gäller Ellinor och Susa, jag tror att de kommer att bli ett superduperekipage på tävlingsbanorna framöver! Så bra som Ellinor har jobbat med sin flattik Kola, som har varit ganska svårmotiverad, så förtjänar Ellinor en liten "räkmacka", tycker jag!! Jag hoppas och tror att Susa kommer att motsvara Ellinors förväntningar på hennes nya tävlingshund!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards