khemosabi

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Lydnadsträning med Gimmie...

Av khemosabi - 29 januari 2009 18:17

... stod på "schemat" idag, och Speed fick följa med till klubben för första gången. Det var spännande, tyckte han, när han för första gången fick se något annat än golden och whippet!

Gimmie är i rätt så fin form efter valparna, eller hur?

Men hon har knappt ett strå kvar;-)


På "whippetfronten" är allt bra, det går så bra så:-) Idag har det varit mycket lugnare än igår kväll, när Solei och Speed härjade så taket nästan lyfte sig! Natten var lugn, Solei sov hos mig och jag hörde ingenting förrän jag vaknade av väckarklockan!

När vi var iväg och tränade var Solei hemma med Micke, hon hade varit så duktig och legat och gosat med honom i både soffa och säng. Nu trippar hon efter honom var han än går, så han har - vare sig han vill eller ej - fått sig en liten "hussehund":-)


Jag måste bara berätta;-) Jag jävlades med syster Mai idag och sa "Nä, det här går inte, det är kaos här, du får komma och hämta henne!!" och Mai höll på att smälla av "Vvvaaa???" och såg framför sig att hon skulle bli tvungen att ta hem en tik till sina hannar... hahahaha... I got her:-)



Tillägg senare på kvällen:

Mina barnbarn kom för att hälsa på den nya valpen, och det var så roligt att se att Solei blev överlycklig:-) Hon är ju uppväxt med barn, och sådana gillar hon uppenbarligen!

Sedan var jag ute med valparna samtidigt och det tyckte de var jättekul... jag har "på känn" att de här två kommer att ha mycket nytta och nöje av varandra. Det är så bra att Speed har hunnit lära sig en del, för herregud vad han har blivit duktig och "lydig" för att bara vara drygt 14 veckor gammal! Han är ju väldigt lyhörd och följam, och förhoppningsvis har han lite inverkan på lilla Solei - som dock också är väldigt följsam och fin, än så länge, kanske jag ska tillägga;-)


När jag kommit in med valparna gick jag ut med Spurten, Gimmie och Boogie i skogen. Vi har nyss kommit in, så det var ju mörkt men ändå ganska ljust tack vare ett par cm snö. På ett stort gärde fick de springa som de ville, samtidigt som jag tränade något moment med en och en - t ex inkallning med en, fjärrdirigering med den andra och fritt följ med den tredje. De är så jäkla härliga, för alla tre trängs kring mig och studsar och vill göra nåt "Jag då, jag då... är det min tur nu??"  De riktigt "tävlar" om att vara duktigast och de var faktiskt otroligt duktiga ikväll! Det bästa med dem är att de är så fokuserade på mig och har denna fantastiska samarbetsvilja. Å, vad jag älskar dem allihop!<3  <--- ska föreställa ett hjärta;-) Jag kan sannerligen skatta mig lycklig som har så underbara hundar *jag är lyrisk och lycklig*

 
 
åsa

åsa

29 januari 2009 18:47

Va fina de är och va stor Speed har blivit, han växer verkligen så det knakar.
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Ingen bild

Pia

29 januari 2009 21:40

Ja, han växer nåt helt otroligt - och gissa om han ser stor ut i jämförelse med lilla whippetfröken;-)
Kram/Pia

 
Ingen bild

Mai

30 januari 2009 00:42

Jag tycker Gimmie är ursnygg nu!! Nu ser man att hon verkligen är välbyggd & korrekt utan en massa päls, hon har inget att dölja..=)
Fast jag är väl lite påverkad av att jag gillar Whippets, som är som levande konstverk, även när de ligger och sover..=))

 
Jessicah

Jessicah

30 januari 2009 10:18

Oh, ja nu ser jag ju att gurkan här hemma verkligen brås på mamma sin :-D

http://www.freewebs.com/vildarna

 
Ingen bild

Pia

30 januari 2009 15:41

Mai:
Ja, visst är hon fin då!! PS. Har du hämtat dig från chocken än? *Hahahaha*

Jessicah:
Du menar att han är lika vacker... eller syftar du på bristen på päls?:-)
Kram/Pia

 
Jessicah

Jessicah

30 januari 2009 22:33

Nu ska du vara tyst, klart jag menar skönheten! :P ( fniss )

http://www.freewebs.com/vildarna

 
Elin

Elin

30 januari 2009 22:57

Kul att nytillskottet har varit så positivt! Nu längtar jag ju ÄNNU mer tills jag ska hämta Otto =) sen får han landa här hemma under helgen (nästa helg) men sen måste vi ses! Samma färg o allt! Ha ha det finns alla möjliga färger på whippets o så ska vi ha likadana nästan haha

http://www.freewebs.com/elinobriam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards