khemosabi

Alla inlägg den 22 januari 2009

Av khemosabi - 22 januari 2009 22:17

... än så länge, men lite mer livat blir det nog i mitten på nästa vecka - och den som är nyfiken får vänta till dess på århundradets överraskning;-) Skulle tro att en och annan kommer att tappa hakan - hahahahaha, vad elak jag känner mig nu;-)


Pluppen (dvs. Speed) växer så det knakar, idag väger han 10,3 kg! Jag hörde nyss att brorsan Iver i Göteborg väger 11, så de ligger nog på det eller möjligen nåt kg mer för de som är störst. Både Speed och Iver äter ca 6 dl/dag nu, vi ökar på lite vartefter.


Speed är för jäkla duktig, tycker jag - han har helt suverän kontakt och är väldigt lyhörd. Vi gör inte så mycket annat än tränar inkallning ute, och sitt och stanna kvar och lite positioner hemma i köket än så länge. Lite då och då kör vi någon apportering och han gör det jättebra! Han får hänga med på lite skogspromenader och så tar vi förstås egna, bara han och jag. Idag var han med till fritids och fick hälsa på en massa barn, det var kuligt, tyckte han! Och så var det mysigt med sällskap i baksätet av Tuvali och Vide;-) Han är inte sådär jätteförtjust i att åka bil än så länge, men det blir nog bättre sen när han märker att det kommer att hända nåt kul - träning:-) 


Spurten, Gimmie och Boogie mår bara bra. De två sistnämnda har fällt nåt alldeles hemskt den senaste tiden (löp på gång så småningom) och har inte många strån kvar. Nu tänkte jag att det skulle vara ett perfekt tillfälle att testa färskfoder på dem och se hur pälsarna blir när de väl pälsar på igen. Jag ska få en extra frys av min dotter så nu kommer jag äntligen att få plats för det - kanonbra!



Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards