khemosabi

Alla inlägg den 17 januari 2009

Av khemosabi - 17 januari 2009 18:17

... fick Speed bekanta sig med framåt kvällen, den var rikigt kulig, tyckte han;-)

"Undrar vad man ska göra med den här då? Äh, jag tar den!!"

Speed 13 veckor

"Jippie!!"

"Titta vad jag hittade, matte - den får du!!"

Av khemosabi - 17 januari 2009 15:10

Jag antar att alla valpköpare, liksom jag, förvånas över hur fort tiden går? Speed växer så det knakar, jäklar vad stor han har blivit... fast han är fortfarande lite "stabbig", de långa benen lyser fortfarande med sin frånvaro;-) Idag väger han 9,6 kg och är ca 38-39 cm hög (för övrigt exakt lika stor som Ellie, min trasselsudd till berger, var när hon växt färdigt!)


Han är i mitt tycke en lugn och sansad valp, han påminner väldigt mycket om Spurten i den här åldern. Hon var så otroligt lätt att ha att göra med, så man nästan undrade om det var nåt fel på henne... men det var det ju inte, långt därifrån!!


Speed följer med oss på lite kortare rundor i skogen nu, jag tror inte det är någon fara med tanke på att han aldrig tokspringer. Han kan ruscha efter de andra just när de får tillåtelse att springa iväg, men stannar alltid efter 20-30 meter och väntar på mig - så gulligt! Han kommer alltid som ett skott när jag visslar eller ropar, tror aldrig det har hänt att han inte har kommit på en gång.

Nu ska vi ut en sväng, skriver mer sen...

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards