khemosabi

Alla inlägg den 19 september 2007

Av khemosabi - 19 september 2007 19:31

Gimmie apporterar kanin

Idag har Gimmie fått jobba ordentligt, först ett sök på 5 dummies, sedan lite vatten och ett par minuters vila och därefter ett viltsök i ganska risig terräng med kanin, and, två kråkor, kaja och skata. Som avslutning fick hon hämta in en dubbelmarkering med kråka, den ena kastad i skogen och den andra ute på ett gärde. Alltihop gick kanonbra, snabba och fina apporteringar rakt igenom och inte verkade hon mattas på något sätt, varken fysiskt eller psykiskt. Vi får nog klura till det och göra det svårare på alla möjliga sätt;-)


Kråkorna tog jag med mig igen när jag gick ut i skogen med Easy och lade ett litet sök åt henne med dem. Hon var jätteduktig och sökte väldigt noga, och så fort hon fick vittring på fåglarna så blev hon jätteintensiv och apporterade båda två fint till mig:-) Duktig tjej!


In och byta hundar och tredje vändan i skogen blev med Spurten och Boogie. Med dem körde jag bl a lite kluriga markeringar - det uppskattades, kan jag lova!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards