khemosabi

Alla inlägg den 13 september 2007

Av khemosabi - 13 september 2007 21:36

... med Gimmie och Boogie blev det idag,  rätt sent eftersom jag behövde Mickes hjälp att kasta. Jag är väldigt glad åt att det gick kanonbra med Gimmie - hon simmade låångt på markeringarna och lade ner sig ordentligt i vattnet så det gick både snabbt och effektivt. Hon har nog lärt sig en del efter att hon har apporterat stora sjöfåglar!

Medan hundarna satt kvar i bilen hade jag kastat ut en dummy precis i strandkanten (på land, alltså) som hon fick hämta efter markeringarna. Det gjorde hon också jättebra, fast hon inte visste att den fanns där.


Boogies vattenarbete var ingen höjdare direkt. Hon måste lära sig att lägga ner sig i vattnet så det blir nog till att träna med and på henne också ett tag. Då blir det ju tyngre och förhoppningsvis märker hon på tillbakavägen att det går lättare att simma om hon lägger ner sig. Hon missade faktiskt en markering idag, den flöt in mot land och hamnade en bra bit bort - några meter ut och precis invid en sten, så den fick hon inte vind på. Jag provade att skicka Gimmie, hon fixade den inte heller - men jag kastade ut en annan dummy åt henne så att hon fick "lyckas" när hon hade varit så duktig och kämpat länge för att hitta dummy nr 1. Vid det här laget var det nästan mörkt, så det var ingen idé att hålla på längre.

Om jag törs ta bilen så tror jag att ska åka ut och ta med mig Spurten imorgon och försöka med "Operation Rädda Dummyn", jag vill ju inte sumpa en alldeles ny dummy. Då får nog Easy följa med också och "träna" lite vatten, det var ett tag sedan.


Bilen läcker olja som ett såll, det blev så efter att jag blev påbackad när jag stod parkerad vid macken i förra veckan. En j-a dåre sätter sig i bilen framför min, lägger i backen och dundrar med gasen i botten rakt in i min bil utan att överhuvudtaget titta i backspegeln! Inte nog med det, när jag flyger ur bilen och undrar vad f-n han håller på med så säger killen "jag såg inte, för jag tittade inte" och jag sa att vi får lov att ringa polisen. Då hoppar han och kompisen in i bilen och drar därifrån i full fart!! Men vi hade hunnit med att ta registreringsnumret, så polisen fick tag på dem. De erkände och förklarade sig villiga att ersätta... men grejen är att vi i så fall skulle få gå dit och ringa på och begära ersättning själva. Nu råkade det här vara väldigt "kulturella" människor med "färggranna kläder" (damerna brukar ha ovanligt stora kjolar) så nja... vet inte om jag tar risken, faktiskt;-) Tur i oturen ändå att man hade en gammal, skruttig bil och inte en sprillans ny...

Mest förbannad är jag ändå på att det bara var ett par sekunder ifrån att min dotter blivit påkörd av den där bilen, hon var precis på väg att gå emellan bilarna och hade kunnat fått benen avklippta för att klantskallen inte brydde sig om att titta i backspegeln!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards