khemosabi

Alla inlägg den 10 september 2007

Av khemosabi - 10 september 2007 20:35

Idag var vi iväg på förmiddagen och tränade med vilt, jag hade Gimmie o Boogie med mig, och Unni fick sitta passiv och titta på. Vi lade två små sök med två vilt vardera på varsin sida om en liten grusväg, meningen var ju inte att de skulle jobba särskilt mycket utan jag ville mest koncentrera mig på upptagen. Jag blev så glad, för det var minsann inget som helst krångel med viltet idag, ingen tvekan, jättefina upptag och inlevereringar med båda två:-) Boogie värmde mitt hjärta lite extra då hon gjorde ett sånt härligt superupptag utan att ens stanna - hon bara nöp fågeln i farten och så full fart in till mig! Precis så gjorde båda två med allt vilt fram till 1,5 års ålder, sedan lade vi ned den mer målinriktade jaktträningen och sedan dess har de alltså inte fått möjlighet att träna på vilt alls. Men nu när vi har kommit igång igen så känns det som om det bara är mer viltträning (och provmiljöträning) som behövs. Nästan synd att Boogie snart ska till att löpa, jag skulle ju gärna ha velat starta henne på prov också. Jag hoppas hon hoppar igång idag, så kanske hon i alla fall kan vara med på ett Working test eller inofficiellt prov i oktober!


Idag fick jag PM från Nyköpingsprovet den 29-30:e, vi står som 11:e reserv så det är väl mycket tveksamt om vi kommer med. Så, då återstår att bestämma om vi ska starta redan i helgen som kommer... å, vad svårt! Jag tycker ju egentligen inte att Gimmie har fått tillräcklig träning - men å andra sidan, om vi inte startar nu så kanske det inte blir nåt alls för oss i höst. Det skulle kännas väldigt tråkigt! Så jag kanske startar ändå och tar det som en "provmiljöträning" - fast det egentligen är emot mina principer att åka runt och träna på prov. Men vad ska man göra... jag får väl vara beredd att bryta om det skulle visa sig att hon går ifrån vilt, som hon gjorde på det inofficiella provet i helgen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards