khemosabi

Alla inlägg den 14 september 2007

Av khemosabi - 14 september 2007 23:54

Idag åkte jag och min gode vän Christer och hans dotter (+ Unni) ut i regnet och kollade om vi skulle hitta dummyn som vi missade igår. Med mig hade jag Spurten och Gimmie - jag hade nämligen tagit fram ett par fåglar som jag ville träna på en sista gång före jaktprovet på söndag, så därför blev det Gimmie istället för Easy.

Vi hittade inte dummyn, den måste ha drivit ut för den fanns inte att skåda någonstans närmare land. Men vi passade på att köra några långa markeringar med Gimmie och Spurten - så praktiskt det är att ha med sig någon som kan kasta långt;-) Tack för hjälpen, Christer!

Sedan åkte vi vidare till Djurstaskogen och tränade lite linjetag mm på ett stort gärde, jäklar vad det blåste och regnade! Unni var jätteduktig och fokuserade kanonbra på sitt jobb medan jag tränade med mina hundar en bit bort. Det gick bra med både Gimmie och Spurten och det var fullt ös i båda två... man kan faktiskt inte tro att Spurten är inne på sitt 9:e år, sånt tempo som det är på den hunden!! Det är faktiskt ingen skillnad på henne och de yngre hundarna när det gäller motivation och fart - möjligen är hon ännu hetare än dem och vill gärna tala om att hon minsann också vill jobba!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards