khemosabi

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Spikat datum för kennelträffen

Av khemosabi - 23 augusti 2012 13:31

Det blir den 1:a september och info om tid och plats kommer snart via mail och på hemsidan! Det verkar som det blir 9-10 av Gimmie's avkommor som kommer att delta, jättekul att få se så många på en gång även om jag hade hoppats på fler! Eftersom alla tränar/tävlar lydnad, tycker jag att vi kan ha gemensam lydnadsträning - kanske tävlingsträning, för den som vill - och så vill jag förstås se alla hundar apportera, både på land och vatten, i övrigt är jag öppen för förslag;-)


Piller och jag har haft en riktig guldvecka när det gäller lydnadsträningen, oj vad duktig hon har varit! Det har blivit fyra träningspass (ovanligt många när det gäller mig!) varav tre riktigt rejäla, det fjärde blev en "lightvariant" med få moment men med ordentliga störningar. Vi har fokuserat mycket på utgångsställningar och avslutningar, och jag har försökt skärpa till mig och rätta till de förarfel jag gör med vridningar med överkroppen vid ingångar etc. Det har gått riktigt bra tycker jag:-) Nu blir det ett pass till idag, sedan blir det lydnadsvila över helgen så det vi har gjort den här veckan får falla på plats!


Häromdagen fick Piller försöka sig på de första "riktiga" metallapporteringarna, tidigare har hon i princip bara fått greppa apporten. Men nu kastade jag den så hon fick apportera, och det gjorde hon riktigt bra - lite tveksamt vid första upptaget, men det andra gick snabbare! Vi får förstås jobba på avsluten, och upptagen kan bli ännu snabbare - men det ser lovande ut, tycker jag!



Speed har också varit med och tränat några gånger den här veckan, här ligger han och Piller och väntar medan jag kommenderar och agerar störning åt Christer och Unni under fria följet...


 
Det var väääldigt varmt den här dagen;-)


Mattes prins!  

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards