khemosabi

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av khemosabi - 17 augusti 2012 23:14

Idag var vi till Flens BK och tränade, bra att träna på ett helt nytt ställe! Jag filmade en del av träningen, och det är som vanligt med ups and downs - dålig utgångsställning och avslut vid några tillfällen t ex, plus lite andra dumheter som jag håller på med;-) Vad ska man säga... att det är nyttigt att se sig själv på film, även om det är rätt pinsamt, haha:-))

På rutan bryr jag mig inte så mkt om utgångsställningen just nu, jag vill bara ha henne taggad och vill därför inte hålla på och krångla och rätta till, det kan jag göra längre fram, när hon blir säker. Likadant med ställande under gång, hon har varit lite osäker på det och därför bryr jag mig inte så mycket om att hon är för långt fram i utgångsställning och transport just nu. Idag hamnade hon av någon anledning ovanligt långt fram i utgångsposition och dessutom stannade hon inte så snabbt som hon brukar, men attityden var i alla fall bra, tyckte jag;-)


1:ans hopp + uthoppet i 2:ans - islag i första hoppet, troligen för att hindret var högre än vanligt, men annars gick det ju bra:-) Jag har aldrig börjat träna in 2:ans hopp så här förut, men det är ju helt suveränt eftersom man får ett långt uthopp, och det vill man ju ha! Och det här med att hunden ser när man lägger ut leksak eller target vill jag komma ifrån så fort som möjligt, och då är det jättebra att smyga ut den på det här sättet. Jag gör ungefär samma sak i rutan, smyger ut bollen samtidigt som vi kampar, och då finns den ju där när jag skickar nästa gång. Funkar kanonbra på Piller i alla fall!


Efter det här tränade vi rutan ett par gånger till, men då ifrån ett annat håll, och då stannade jag henne och belönade med bollkast en gång. Därefter blev det, återigen, steg 1 i vittringen, och det gick jättebra. Snart dags att ge oss på steg 2;-)


Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards