khemosabi

Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av khemosabi - 27 augusti 2012 23:59

... gjorde matte överlycklig ikväll:-)) Vi har träningsvilat i fyra dagar, fast "vila" är kanske inte rätt ord för Piller har mer energi än någonsin och vill träna precis hela tiden, hon har varit fullkomligt galen och ikväll kunde jag inte hålla mig längre. Vädret var fullkomligt fantastiskt, hunden träningssugen till max och lika sugen var jag - kan det bli bättre? Nej, det kan det inte, så jag tog Piller och Speed och åkte till klubben (med risk för att inte komma hem igen, bilen är väldigt opålitlig) och tränade en stund.


Som sagt, Pillisen var taggad till klospetsarna så positionen var som väntat som bortblåst lite då och då - men kul hade vi:-) Det finns såklart mycket kvar att jobba på, men att träna med en hund som har den här attityden är så jäkla kul, det gör mig alldeles lycklig!! En del av träningen fick jag på film...



Vi börjar få ut avståndet på fjärret, vi är nästan på 5 meter nu. Snabbare skiften kör vi lite på sidan om, så hon blir säker på det - hon är jätteduktig redan nu. Ståendet har jag inte lagt ihop med resten ännu, vi kör fortfarande stå-ligg och stå-sitt separat, på ganska nära håll.

Det som inte kom med på filmen var ett längre fritt följ, hopp, metallapportering (som hon gjorde skiiitbra!) och ytterligare några skick till rutan, där jag stannade henne och belönade i rutan. Sedan tränade jag såklart med Speed också, och som avslutning blev det en platsliggning...


 


Efter träningen fick hundarna bada och apportera på vatten - mycket uppskattat!


Pillers snygga "water entry";-))

 
Hihi 


Jag börjar bli sjukt tävlingssugen, jag tycker alla tävlar överallt utom jag;-) Men vi är inte klara att starta på tävling än på ett tag, vi har fortfarande mycket kvar att träna på. Om Piller bestämmer sig för att löpa senare i höst, så kanske vi inte ens kommer till start i år och det vore ju väldigt tråkigt. Men då får jag helt enkelt träna in både 1:an och 2:an så vi är klara att starta till våren. Men guuuud vad det känns långt till dess!


En som tävlar, och som det går bra för, är Christer och hans Unni - igår tog de hem sitt andra 1:a pris i elitklassen, med seger och 296 poäng! Härligt att det kan gå så bra trots några missar + en virrig tävlingsledare och ovanligt klantigt upplägg! Nu har de bara en 1:a kvar till lydnadschampionatet, med resultaten 296,5 och 296 poäng på två helger! Unni är såklart en jättebra hund, men Christer - som aldrig har tävlat i elitklassen tidgare - är också förbaskat duktig! GRATTIS!!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards