khemosabi

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

Andra 1:a priset i hamn för Elisabeth & Supra!

Av khemosabi - 5 augusti 2012 19:37

Ett JÄTTEGRATTIS supertjejerna i Norge, Elisabeth och hennes Khemosabi Prepare for Surprise, som idag tog hem det andra 1:a priset i lydnadsklass 1 på två dagar - fantastiskt bra jobbat!  


Så här skriver Elisabeth själv i kommentaren till förra inlägget: 

164,5 poeng lørdag, på en "dårlig" dag, men Supra fungerer fint med en nervøs matte

Vant med 30 poeng mer enn nr2 i klassen og 13 startende ;) Søndag ble det 166,5 poeng og 2 beste i klassen med 12 startende ;) ååå jeg elsker min khemosabi lykkepille ;) men vi skal ikke stresse og tar et par starter til i klasse 1 ;) klem fra oss i lykkerus <3

Underbart!!    


Piller och jag väntar med debuten ett tag till, jag känner att vi har tränat alldeles för lite tävlingsmässigt. Vi har nyligen haft en liten lydnadssvacka, men efter 1,5 veckas lydnadsvila är vi tillbaka på banan - det var säkert jaktträningen som gjorde susen;-) Min (ganska långa) erfarenhet av de här hundarna är att de funkar alIra bäst om man tar en paus ifrån lydnaden då och då och gör någonting helt annat, och jaktträningen är helt suverän som komplement! Igår tränade vi lydnad igen efter vilan och då var hon sig själv igen, supertaggad och med världens härligaste attityd! Momenten satt som en smäck, så det verkar vara en hel del som faller på plats när man inte tränar;-)

 
 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

5 augusti 2012 23:09

Grattis igen till Elisabeth o Supra. Jätteduktiga! Tycker det stämmer bra det du skriver att ha ett uppehåll i lydnaden gör att det blir bättre när man börjar träna igen:-) Vinnas linförighet/fria följ har blivit mycket bättre när vi har kört jaktträning och inte kört lydnad på ett tag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards