khemosabi

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Piller & lådan;-))

Av khemosabi - 21 oktober 2011 18:51

Kan Pillerill sätta tassarna på en låda, tro? Hihi - ja, i racerfart!!


Inget fel på den intensiteten!


Här introducerar jag apportbocken, och belönar när hon nosar på den - och på slutet tar hon den. Min tanke med det är att hon ska ta egna initiativ, och det gör hon ju mest hela tiden, för det mesta går hon igenom hela registret;-)


Den här tjejen har väldigt många spontana beteenden som man kan ta vara på, idag upptäckte jag t ex något som jag inte riktigt lagt märke till förut - om hon sitter och jag ska ge henne en godbit så ställer hon sig upp, och gör det snyggt bakåt - och det gör hon nästan varje gång. Något att ta vara på;-)) 


Ett par bilder blev det idag också, av lite skiftande kvalitet...

 

3 månader är lilltjejen nu, benen har vuxit men hon är fortfarande ganska proportionerlig, tycker jag. Vikten ligger nu på drygt 8,5 kg.


Igår fick jag en busig bild på Almas söta lilla Lipp - hon är tack och lov pigg igen, som synes;-)


Alma berättar att Lipp är jättehärlig, alltid på topp och med på noterna vad de än ska göra. Hon är väldigt miljöstark, det tycker jag om Piller också och detsamma säger de andra valpköparna. De verkar vara väldigt lika i den här kullen, lika alerta och snabbtänkta och så här långt ser det riktigt bra ut, både mentalt och arbetsmässigt. Visserligen är valparna ännu väldigt unga och förstås oskrivna kort, men utgångsläget är i alla fall väldigt bra med dessa superglada små hjärtegryn!    

 
 
Ingen bild

Elisabeth og Supra

21 oktober 2011 19:29

ÅÅå så dyktig hun er ;) det må vi også prøve på! Kanskje jeg skal bli flinkere og oppdatere bloggen også ;) Og filme Supern litt ;) Klem

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko och Vinna

21 oktober 2011 21:14

Kul med film. Måste också försöka få till lite filmer:-)

 
Pia

Pia

22 oktober 2011 01:27

Jaa, filma era små gryn ni också! Och så jämför vi sedan och ser vilken som är tokigast;-))

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards