khemosabi

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av khemosabi - 8 oktober 2011 16:00

Här får jag minsann lägga in en rättelse och ändra dagens inlägg, det var inte det andra 1:a priset i 3:an för Staffan och Krutov idag, utan det tredje - denna gång med 270,5 poäng och klassvinst! LP3 i hamn alltså för det duktiga ekipaget, som sedan tidigare hade LP1 och LP2. Nu ska det tränas nya moment under vintern, och nästa säsong väntar elitklassen - något säger mig att det kommer att gå lika bra där!  

Stort Grattis till duktiga Staffan och hans lika duktiga Krutov, som numera kan titulera sig LP1 LP2 LP3 Khemosabi Double Sonic! 

Av khemosabi - 8 oktober 2011 12:02

Glad nyhet nr 1:

Gimmie's dotter Sally, Khemosabi Double Swing, har inte bara fått ett, utan TVÅ 1:a pris i nkl jakt på kort tid, på Eskilstuna och Kisa-proven - superbra jobbat av duktiga Sally och matte Therese, stort Grattis!!


Glad nyhet nr 2:

Khemosabi MJ's Thriller röntgades först av misstag enbart på höfter, men nu är armbågarna också röntgade och även de var utan anmärkning - härligt, grattis Kristin och Thriller!


Igår tog jag med Lova och Piller för lite träning - det var tänkt att vi skulle träna lydnad, men jag kände mig inte riktigt på humör så jag började med att köra Lova på ett dummysök istället. Det fixade hon jättebra, full fart och alla dummies in på nolltid, duktig tjej!  Sedan fortsatte vi med vår "lydnadsträning", som just nu bara innefattar att vi tränar samarbete och fokus, några direkta moment har vi inte börjat med ännu. Piller var med och agerade störning, och den uppgiften utförde hon med bravur, vill jag lova;-)) Jag är imponerad av att Lova klarade att fokusera på mig med den lilla galningen runt benen - Lova själv är ju ett riktigt yrväder, så det var förbaskat bra gjort! Hon är väldigt intresserad av vad "mormor" kan tänkas hitta på, och det är ju precis den attityden jag vill se!


Något som är väldigt bra med Lova är att hon har en förmåga att "gilla läget" - är hon bara klar över hur saker och ting ska vara så köper hon det rakt av, utan att protestera. Hon är lugn och stabil samtidigt som hon är helgalen, hur det nu går ihop - men det är ju det som kallas av-och påknapp, och precis vad man vill ha! Jag märker dessutom att hennes självförtroende, som är riktigt bra i grunden, ökar i takt med träningen. Hon är mjuk och åt det förarveka hållet, men inte värre än att jag tror att jag fixar det - så det blir nog henne och Piller som jag kommer att fokusera på när det gäller lydnadsträning, även om det förstås blir en del jaktträning också.


Gimmie och Boogie, som fyllde 7 år i förrgår, har båda mycket kvar att ge, både tränings- och tävlingsmässigt. Det är ingen skillnad på dem nu, jämfört med när de var 3 år gamla. Men när det gäller tävling, så måste jag nog satsa på de yngre förmågorna. Tyvärr är det ju så när man har många hundar, att några får stå tillbaka - och då är det ju oftast de äldre, tråkigt men sant. Särskilt tråkigt är det ju med hundar som Gimmie och Boogie, som båda har en väldigt stor kapacitet! Jag skulle verkligen vilja starta båda två på både lydnadsprov och jaktprov/workingtest nästa år, men vi får väl se hur det blir med den saken. Det krävs ju tid och ork att träna med alla hundar - det känns som om jag skulle behöva klona mig, eller åtminstone ha en tränings/tävlingsassistent... ingen som vill hjälpa till att träna mina hundar?

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards