khemosabi

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av khemosabi - 2 oktober 2011 23:01

... blev det för Piller idag, när hon fick följa med till Strängnäs Lokala Kennelklubb och titta på lydnadsprov. Vi började med att spana in eliten, och jag tror den sitter nu;-))

Piller skötte sig superbra, hon var nyfiken, busig, lugn och jätteglad precis som vanligt - typ världens lättaste valp att ha med sig! Fast i ärlighetens namn ska sägas att jag får rapporter som säger att syskonen är precis lika superlätta att ha att göra med och att ha med sig överallt, så hon är ju inte ensam om det;-) Att höra det gör mig väldigt glad! Många är förvånade över hur otroligt alerta och snabblärda de här små är, för att inte tala om vilken glädje och intensitet de besitter. Det är inte jag, däremot är jag väldigt glad att de blev precis som jag förväntade mig att de skulle bli - det ska bli så kul att följa utvecklingen av det här lilla gänget!


Piller växer så det knakar, och det gör säkert syskonen också - jag har ökat på maten med 1 dl/dag, fördelat på de fyra målen, så liiite mer blir det per mål nu;-) Hur mycket man får öka på är ju individuellt, tunnar de ur väldigt fort så får man öka på lite mer. Piller kastar i sig maten, hon skulle nog äta tre gånger så mycket om hon fick!

Vi har fått in lite bra rutiner nu också, i början hade ju hon och jag inte riktigt samma åsikt om vad vi skulle göra på nätterna - jag sa sova och hon sa busa;-) Men nu har hon förstått att på natten ska vi sova, inget annat - och nu kan hon t o m somna om ibland, om hon vaknar väldigt tidigt.
Piller är duktig och håller sig hela natten, men på morgonen är det förstås bråttom ut! Hon är väldigt duktig på att göra det hon ska ute, någon enstaka pöl kommer det inne om jag inte är snabb nog, men det har jag överseende med - rumsrenheten kommer när hon är mogen för det.


Från det ena till det andra; idag fick jag veta att enda tiken i Gimmie's första kull, Khemosabi Double Swing, har fått en 1:a i nybörjarklass på jaktprov - härligt, bra jobbat av Sally och matte Therese:-) Nu väntar öppenklassen på det duktiga ekipaget, och på brorsan Spirit, som hade sin 1:a sedan tidgare, kul!!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards