khemosabi

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Apropå Blocket...

Av khemosabi - 10 oktober 2011 22:24

... så måste jag tyvärr meddela mina valpköpare att ni har missat ett riktigt klipp - istället för att köpa en golden hade ni kunnat köpa denna fantastiska blandning, då hade ni sluppit era "tröga och stöniga" hundar;-)) Och inte nog med det, ni hade fått välja färg och sparat 2000:-   

 

 
 
åsa

åsa

10 oktober 2011 22:53

Det var ju inte dåligt, att få välja färg också...
Ja, man ska väl ha en hund som matchar inredningen hemma antar jag..
Kan verkligen folk tycka att det är seriösa uppfödare???
Man ska aldrig sluta att förvåna sig..
Ha dé!/Kram

http://tantraffasnya.blogg.se

 
mia, love&carma

mia, love&carma

11 oktober 2011 07:16

här kunde jag läsa bättre ;-)))Tröga och stöniga det var det värsta jag läst, hur fasiken kan man skriva så. Tycker det var mycket pengar för en blandras ?? eller är det vad det kostar??
Dom blir säkert av med alla valparna - det låter ju som om man ska få en kanon hund - bara så där ;-)) Hade jag varit färsk i hunderit och velat haft en hund så känner jag mig själv rätt så hade det där varit intressant - TYVÄRR :/

Men tack och lov är jag inte det i dag - är så glad över min stön hund ;-))))
kram kram

http://www.briard.mia-co.com

khemosabi

11 oktober 2011 13:18

Blandningen i sig är kanske inte så tokig, förutsatt att föräldrarna är bra - men det är de troligen inte, vore de det skulle de väl användas i renrasaveln. Men det är säkerligen en lättsåld blandning!

Tyckte det var rätt kul med det där "tröga och stöniga" - den där tjommen vet uppenbarligen ingenting om golden;-)
Kraam

 
Eva-Liz

Eva-Liz

11 oktober 2011 07:55

Enda verre denne:http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30600146
Det verste er at det en annen annonse der med en slik valp,som selges pga allergi!!!!!!

http://www.kennelsoltrollet.com

khemosabi

11 oktober 2011 13:21

Folk är fan inte kloka:-( "Goldendoodle" är ju stora i USA och går åt som smör i solsken - de kan ta hur mycket betalt som helst.

För övrig är det väl lite lustigt att en allergivänlig hund säljs pga allergi, eller hur?

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

11 oktober 2011 08:38

Är det Ok att lämna tillbaka Vinna då? Jag tycker hon är väldigt trög och stönig;-)
Apropå det så heter hon även "Vina" nu i vissa sammanhang. Hinner inte riktigt med henne;-)

khemosabi

11 oktober 2011 13:11

Hit me'na bara, Sussie;-))

 
Eva-Liz

Eva-Liz

11 oktober 2011 13:29

Kom bare med Vinna til meg.Elsker slike trög och stönige hunder::)
Det som virkelig er en tragedie med goldendoodle er at forskeren,som prøvde å "lage" en allergi vennlig fører hund,konkluderte med at det var misslykket.Likevel er det blitt en penge maskin.

http://www.kennelsoltrollet.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards