khemosabi

Direktlänk till inlägg 7 april 2009

Dagens bild...

Av khemosabi - 7 april 2009 22:29

... föreställer min fina, fina lilla Spurt...

Khemosabi Pearl Jam - Spurten

... som badat i ett stort dike, gudskelov med hyfsat rent vatten;-)


Idag har jag valptränat, först med Soleil som fick  lära sig att "klick" betyder "godis är på väg" - dvs. jag har börjat klicka in henne. Jag tror att jag kommer att ha nytta av det, inte minst som en förstärkning när det gäller kontakten. Jag har på känn att hon kommer att svara bra på det, jag tyckte hon var duktig idag!


Med Speed tränade jag mest stadga, dvs. han fick sitta stilla framför mig medan jag kastade en dummy bakom mig. Då har jag möjligheten att stoppa honom om han blir alltför sugen att springa efter dummyn. Det hände en enda gång, annars satt han så stilla och fint så;-) Varannan gång fick han hämta dummyn och varannan fick han sitta kvar medan jag gick och hämtade den själv. Nyttig övning!


Imorgon ska vi åka och träna lydnad och då får nog småglina följa med;-)

 
 
åsa

åsa

7 april 2009 23:08

Vilken otroligt fin bild på den otroligt fina och goa Spurten!
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Ingen bild

Pia

7 april 2009 23:14

Tack! Ja, du vet - Spurten är ju en sån hund som man får "hjärtsnörp" av... varenda dag, flera gånger om dagen;-)
Kram/Pia

 
Jessicah

Jessicah

11 april 2009 13:28

Härliga Spurten!

Vi semestrar vi och njuter av att bo mitt i trollskogen så jag får väll påminna både Gurkan och dom andra om vad ett koppel är för något när vi kommer hem.

Vi tänkte komma och hälsa på er på tisdag eller onsdag, vilket passar som passar bäst?

Föresten, där jag bor just nu bor det en Jessica med sin 5 månaders jaktgoldenvalp :-O Hur fräsigt är inte det?

Ha det gott! / Gurkan m. familj

http://www.freewebs.com/vildarna

 
Ingen bild

Pia

11 april 2009 22:28

Jessicah:
Det är nog bäst på onsdag för oss, välkommen då! Det ska bli så kul att få se långbenta "Gurkan";-) Kram/Pia

 
Jessicah

Jessicah

12 april 2009 12:28

Kalas!

Jag skulle kunna tro att vi åker strax efter lunch, jag ringer när vi är på väg! Jag har ingen aning om hur långt det är eller hur man kör så det här ska bli spännande ;-)

Syns! Kram/Jessicah

http://www.freewebs.com/vildarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards