khemosabi

Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Joy röntgad med HD A/A och ED 0/0!

Av khemosabi - 13 april 2013 23:10

Härliga nyheter idag - även Khemosabi Prepare for Joy är friröntgad med bästa möjliga resultat! Det innebär att hela kullen har HD A/A och ED 0/0, härligt! Tre av dem är ögonlysta UA, tre är kvar att lysa. Grattis till Jessica och alla de andra valpköparna för de fina resultaten! För mig känns det förstås jättebra, jag kan inte vara mer nöjd;-)

Den här kullen är en riktig "guldkull" - fantastiska röntgenresultat, fantastisk mentalitet och fantastisk arbetsvilja - ja, det är banne mig smått fantastiskt! (obs. internt skämt!)


Den "fantastiska" Piller och jag körde igenom 2:an nu ikväll, och hon gick som ett jäkla spjut. Men det har blivit grymt dåligt med träning den senaste tiden, och vi har varken tränat med kommendering eller kört någon platsliggning med främmande hundar. Det sistnämda har hon för övrigt bara varit med om på tävling, dvs två gånger i sitt liv. Jag kan ju inte säga att vi är särskilt förberedda inför ev. tävling nästa helg, men det får väl gå ändå... det brukar ju göra det! Ibland kan det t o m vara en fördel för mig att inte vara sådär jätteförberedd inför tävlingar, det sänker nämligen mina förväntningar och gör att jag blir mer avslappad. Inför Pillers tidigare starter i 1:an och 2:an kände jag mig ändå väldigt säker på att hon kunde momenten, och det är jag rätt så säker på nu också, även om vi är ringrostiga efter den långa vintern. Men är det något som kan ställa till det så är det väl själva tävlingssituationen, det hade inte varit dumt med några träningstävlingar!

Nu vet jag inte ens om vi kommer till start nästa lördag, det verkar som om arrangerande klubb har slarvat bort min inbetalning och är de tjuriga så får vi kanske inte ens starta. Och har vi ännu mer otur så börjar Piller löpa på fredag;-)


Piller fotad i förrgår...

 

  


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards