khemosabi

Alla inlägg den 20 april 2013

Av khemosabi - 20 april 2013 13:45

 

Ja, det blev resultatet för Pillers och min andra start i klass 2 idag - några småmissar här och där men överlag en väldigt bra känsla och härlig attityd! Domaren var nöjd och glad, och det var jag med - särskilt med tanke på att jag tänkte stryka oss så sent som igår kväll. Jag tyckte att vi hade tränat åt helsike för lite, och det hade gått både upp och ner de få gånger vi tränat. Hon hade gått som ett litet spjut vissa gånger, och andra gånger har det strulat mer än det någonsin har gjort. Detta, i kombination med att vi nästan inte tränat något alls med kommendering, gjorde att jag tänkte "vad sjutton ska vi dit och göra?" Men till slut sa jag till mig själv: "Skärp dig nu för fan, Pia!" och så bestämde jag mig för att starta och ta det som en träning - varför inte ta tillfället i akt och få lite "träning" med kommendering för en gångs skull?


Det var dubbeltävling, många startande i flera av klasserna och det tävlades på flera planer samtidigt. Vi hade lite otur och fick gå på den blötaste planen, men arrangörerna gjorde ändå sitt bästa för att vi skulle få så bra förutsättningar som möjligt. Vi var 7 ekipage i 2:an och delades upp i 4+3 och fick separata platsliggningar för att ingen skulle behöva ligga på de blötaste ställena. Vi hade startnr. 4 och Piller låg lugnt och fint hela tiden, men ett par av de andra reste sig och lade sig igen.


Platsliggning: 10

Fritt följ: 9,5 (ngt sent sättande i en halt, troligen pga blötan)

Läggande u. gång: 9 (dk på uppsättandet - händer i stort sett aldrig, men idag gjorde det ju det!)

Inkallning: 10

Rutan: 10

Apportering: 8 (här klantade jag mig, det råkade slinka ur mig ett "stanna" lite för sent innan jag kastade + ngt slarvigt upptag)

Hopp: 10

Fjärr: 10

Helhetsintryck: 10


Duktig liten tjej!!


Det blev en jättetrevlig dag på EHDK, fantastiskt väder och jättebra arrangerat. Vi är så nöjda och glada!



Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards