khemosabi

Alla inlägg den 2 april 2013

Av khemosabi - 2 april 2013 22:26

Tre gånger idag har hon fått mej att gråta av lycka <3 Tack för världens mest magiska varelse!!!!

Så stod det i ett meddelande ifrån Alma på facebook - det verkar ju, minst sagt, som om lilla Lipp gör skäl för sitt namn Khemosabi Prepare for Miracle! Underbart att höra - tusen tack till Alma för det fina meddelandet, den känslan är precis vad jag önskar mina valpköpare och en av de främsta orsakerna till att jag överhuvudtaget håller på med det här!


Vinnas index har kommit in på Avelsdata, och just nu ser det ut så här på kullen (norska Supras A-höfter är inte med):

  
Jag får väl säga att det är helt obegripligt att Pillers index är lägre än Lipps och Vinnas, hon har ju lika bra leder som dem och de är röntgade med bara några veckors mellanrum, först Lipp, sedan Piller och sist Vinna. Det spelar förvisso ingen roll rent avelsmässigt, men konstigt är det!!


Lydnadstränat har vi gjort, två bra pass förra veckan och ett lite blandat idag - det mesta var riktigt bra, men vi har självklart både det ena och andra att träna på. Jag har anmält till en 2:a, men det är osäkert om vi startar, risken finns att Lova, som löper nu, drar igång Piller så att hon också hoppar igång. Det spelar ingen roll i så fall, den här tävlingen är inte viktig, vi skulle bara köra för tävlingsrutinens skull.


Igår firade vi 1:a april med dummyträning för hela gänget, dubbelmarkeringar och linjetag. Här är det Boogie som apporterar, medan de andra sitter och väntar på sin tur. Mina hundar har, som synes, inga större problem med stadgan och passiviteten;-)


 


Soleil satt faktiskt uppbunden i ett träd där bakom i förra filmen, men hon syntes inte;-) Apporterar gör hon gärna, och hon fick två alldeles egna enkelmarkeringar, avlämnade fint i hand och allt! Duktig liten whippa:-)


Om någon undrar varför jag inte har uppdaterat hemsidan med de nya röntgenresultaten, så beror det på att jag inte kan, det bara krånglar när jag ska spara mina filer. Tro mig, jag har försökt - och inte fick jag någon hjälp av supporten heller. Får se om jag byter hemsida så småningom...



Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards