khemosabi

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Kärleksparet

Av khemosabi - 19 maj 2011 13:30

  

Filur bor ju här hos oss i ett par dagar, och jag är grymt imponerad av hur otroligt balanserad han är - han fann sig tillrätta här med en gång och är väldigt lugn och behaglig att ha att göra med. Han har visat sig vara en riktig gentleman som väntar på Gimmie's inviter, utan att vara det minsta påstridig. Gimmie är en lättparad tik som uppmuntrar en lite oerfaren hanne på rätt sätt, och jag tror att det har varit väldigt bra för Filur att få en sådan fästmö vid sin första parning - goda erfarenheter är ju aldrig fel;-)

Här har vi själva "pupptillverkningen" - parets andra parning, denna gång ute i majsolen!  

Tusen tack till Malin Wijk för att jag får låna din fina kille - jag tror att det finns fina förutsättningar för mycket trevliga och välbalanserade valpar i den här kombinationen!  

Malin har en film där Filur debuterar i lydnadsklass 3 med 296 poäng, bara 1,5 år gammal - titta här! Det finns bara ett ord... imponerande!!

 
 
mia, love&carma

mia, love&carma

19 maj 2011 15:07

va roligt att det gått så bra. Tycker det låter som en kanon kombination ;-)))
kram mia

http://www.briard.mia-co.com

 
Carina

Carina

19 maj 2011 18:19

Våren första "gräsnyp" s.a.s :)
Verkar vara en finfin kille !
Lycka till!

(0ch jag får fortvarnade inte ha fler hundar :(

http://www.carinashundar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia

19 maj 2011 18:35

Tack båda två - jag tror verkligen det kan bli superbra!

Vilken tråkig gubbe du har, Carina;-)

 
Eva-Liz

Eva-Liz

20 maj 2011 06:49

Spennende dette:)Krysser fingrene for mange små super hunder.

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Ingen bild

Carina

21 maj 2011 19:11

Hej igen!
Kollade just på filmen.Fick ståpäls! Vilken hund! Vilket fokus på föraren! Vilket samarbete ! Riktigt ,riktigt bra!! Säger bara WOOWHH!!

 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

22 maj 2011 18:17

Dom är så fina tillsammans:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards