khemosabi

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av khemosabi - 1 maj 2011 17:35

Så här ska det se ut!   

Här har vi Mia och Carma i spårskogen idag den 1:a maj - Carma fick gå sitt första lägrespår och gjorde det fantastiskt fint, enligt Mia. Hennes egna ord om Carma: "Man blir så lycklig, tänk vad lätt det är med den här vovven;-) och vad hon har lärt sig fort. Uppletandet går också jättebra, fort ut och fort in med föremål;-)" 


Vid första kontakten är det många valpköpare som frågar mig vad jag kräver för att man ska få köpa valp hos mig. Mitt svar blir alltid: Man ska träna med mjuka och positiva metoder, och framförallt; Man ska uppskatta att ha en glad hund! Mia är en av dom som anammar det här till 100% och det är en stor del av orsaken till att det går så bra för henne och Carma - hon har helt rätt inställning till både träning och tävling, och framför allt till sin lilla superglada hund. Det ska vara KUL, annars får det vara - varför ska man annars hålla på?? 


Vill man ha en "robot", som ett slags medel till att nå framgångar, då är man helt ute och cyklar, anser jag - och jag har tyvärr sett en hel del av sådant under mina många år som aktiv på tävlingsbanorna. Som tur är så är det väldigt sällan som sådan spekulanter hör av sig till mig, de flesta har väl fått en uppfattning om mig och min inställning via hemsidan, antar jag;-)  


Jag har, och har haft, fantastiska hundar och har själv upplevt samma lycka som Mia med mina hundar under alla år. En stor anledning till att jag överhuvudtaget fortsätter med uppfödningen är faktiskt att jag vill att andra ska få uppleva samma sak - för mig finns det ingen känsla som kan mäta sig med den!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards