khemosabi

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Uppdatering...

Av khemosabi - 17 maj 2010 15:07

...har det varit dåligt med, pga att jag har varit magsjuk sedan i onsdags förra veckan, en väldigt konstig magsjuka, måste jag säga! Onsdag var jag dålig, även om jag höll mig på benen tillräckligt för att kunna säga adjö till Carma, torsdag var jag rätt okej när Milton och Thriller åkte, natten till fredag kräktes jag nästan tarmarna ur mig, fredag var jag helt slut men det var rätt lugnt i magen. Lördag var skaplig, men nu var det klippt igen inatt - herregud, vad dålig jag var! Så frågan är väl om det här verkligen är en magsjuka, eller något annat... jag har ingen aning.


Jag har ett par riktigt fina bilder att visa, först en bild på Carma, som jag "snodde" ifrån Mias blogg. Alltså, hur söt får man bli, egentligen??


Och så fick jag en riktigt fin bild på Solan, som Eva-Liz har tagit...

Jisses, vilken sötnos;-))

Tusen tack för de fina bilderna, och en eloge till mästerfotograferna!!


Alla rapporter ifrån valpköparna vittnar om att allt har gått bra, alla valpar har klarat omställningen med bravur! Efter några ganska lugna dagar börjar nu valparna komma igång och visa sina rätta takter;-))


Jessicah och Iver (Khemosabi Double Spin) har varit iväg och gjort ett strålande MH - stort Grattis till Jessicah!! Om Ivers MH kan ni läsa i Jessichas blogg: http://vildarna.webs.com/apps/blog/show/3767355-ivers-mh-


Här är länkar till några av de nya valpköparna och deras "småstjärnor":

* Carma - Khemosabi MJ's Keep The Faith

* Solan - Khemosabi MJ's Smooth Criminal

* Thriller - Khemosabi MJ's Thriller

 
 
Jessicah

Jessicah

17 maj 2010 22:34

Tack för gratulationerna! Jag har dig att tacka för min guldhund, så hjärtligt tack för en riktig superhund! Kram :-)

http://www.vildarna.webs.com

 
Pia

Pia

18 maj 2010 01:24

Åå, vad gullig du är Jessicah

http://www.khemosabi.se

 
mia&love

mia&love

18 maj 2010 06:28

det där med magen låter inte bra ....krya på dig
kram mia

http://www.briard.mia-co.com

 
Eva-Liz

Eva-Liz

18 maj 2010 23:34

Hei
Ikke bra med slik magesjau. Håper du har det bedre.
Solan har vært med meg på valpe kurset i dag. Dvs jeg hadde en plan at når det var pause så kunne han få lufte seg og ha tisse pause. Men vet du hva han gjorde; han satte seg i sitt foran meg med den blikk kontakten:) Og når jeg prøvde å få han til å ta seg en tur bort for å faktisk gjøre i fra seg, så tok han bare runden til de andre folkene. Kan jo vanke en godbit bare jeg stirrer nok på dem:):):)

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Sussie o Myzzko

Sussie o Myzzko

19 maj 2010 05:53

Vad härligt det är att läsa alla berättelser om valparna. Dom verkar så härliga.
Förhoppningsvis så får jag träffa Carma snart:)

http://www.123minsida.se/cewin

 
Ingen bild

Jeanette Liljebäck

19 maj 2010 08:34

Nu har vi äntligen fått träffa det lilla underverket. Inte för att hon tyckte vi var så spännande, hon hade mest ögon för Marie. Men den där gula hunden vi hade med oss var hon allt lite nyfiken på, ett bekant utseende tror jag bestämt. Men efter att kollat av henne lite så var det bra så.
Krya på dig Pia, magsjuka kan ta knäcken på vem som helst

 
Ingen bild

Anna-Karin Lindblom

19 maj 2010 14:43

Hej Pia.
Fann dig här av en slump, det är jag som äger Disa nu. Vill bara säga att hon har det bra, hon är världens goaste hund. Vi har fortsatt med jaktträningen och viltspårar en del. men framför allt är hon min kompis och arbetskamrat. Hon är med mig på jobbet och jobbar som servicehund kan man säga. Ska försöka skicka dig några bilder om du vill ha?
Mvh Anna-karin och Disa i arvika.

 
Pia

Pia

19 maj 2010 22:40

Tack för alla "krya på dig"-hälsningar, nu har det varit rätt okej ett par dagar, och jag får hoppas det fortsätter så;-)

Kul att höra ifrån dig, Anna-Karin! Så roligt att höra att det går bra med Disa (eller Iza, som hon hette här), jag kan tänka mig att det går bra att jobba med henne, för hon var duktig redan som liten! Skicka gärna bilder, det skulle vara kul att se hur hon ser ut nu;-) Mvh Pia

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards