khemosabi

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av khemosabi - 26 maj 2010 20:58

Khemosabi MJ's Speed Demon, en riktig kanonbild på lillkillen!!

         

Milton och nya kompisen Duvkullans Oliver


  

Milton och matte Linda 



 


Tack Kristofer och Linda för alla fina bilder!

Här berättar de om Milton:

"Här kommer en liten uppdatering från Blekinge och vår fantastiska Milton. Han är en riktig charmknutte som går hem överallt. Det har blivit en hel del miljöträning för lillkillen, att åka bil fungerar riktigt bra. Inga tecken på åksjuka, peppar peppar... Har ju haft det problemet med vår pensionär... (vår lite äldre jaktgolden Oliver alltså) Milton lärde sig att sitta på kommando framför matskålen på en dag och nu sitter han även på kommando utan att matskålen är i närheten! Kommer bli en perfekt lydnadshund! Övar mycket på kontakten för att få in det redan från början och kör även lite inkallning och han kommer så gladeligen när man ropar på honom! Men vardagslydnaden är än så länge en liten del i hans vardag! För den kantas av bus, lek och full rulle med barnen och den glade pensionären och sen somna som en stock, nöjd och belåten! Skickar över ett gäng bilder på Milton och kompisen Oliver."

 

Speed och jag kom inte iväg på MH i söndags, pga min mage - jag kunde inte sitta i bil i 3 timmar. Men Krutov, Sally och Spirit var där, och jag har fått en kort uppdatering av Staffan, som sa att det hade gått bra för alla tre. Men lite mer detaljer hade jag velat ha och väntar på att resp. ägare ska höra av sig - jag vet att det både filmades och fotades, och det hoppas jag kunna få ta del av.


Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards