khemosabi

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av khemosabi - 9 maj 2010 22:50

... det har varit idag! Först kom Ellinor ifrån Sundsvall och hämtade lilla "Susa" - och jag mitt ärkenöt glömde att fota dem innan de åkte!! Jag har fått höra att hemresan gick bra och Susa har lekt med sin nya kompis, flattiken Kola;-)


Sedan var det dags att gå över till min dotter och mina barnbarn med lilla mörka tiken, Tuvali fyller 10 år idag och vi har lyckats hålla det hemligt att familjen skulle få en valp! Gissa om barnen blev glada?? Det var inte dumt att kunna göra sina barnbarn så lyckliga... Vide sa att det här var den bästa dagen i hans liv;-)

  


Och så var det bara att rusa hem igen och ge valparna mat och greja innan det var dags för Tuvalis födelsedagskalas, och strax efter det kom Vegard (Eva-Liz man) ifrån Nord-Norge och hämtade lillkillen Solan;-)

  

Det blir en lång resa för Solan, Vegard räknade med att vara hemma i morgon kväll! 

Nu är det bara fyra valpar kvar här, de har härjat som bara den här ikväll, så nu är vi trötta allihop - själv känner jag att jag skulle kunna stå i ett hörn och sova!!

Av khemosabi - 9 maj 2010 01:40

... är det för några av valparna... åh, vad det blir svårt att skiljas ifrån de här små godingarna - det är helt otroligt vad fort de här åtta veckorna har gått!!

Här har alla valparna lagt sig tillsammans, precis som de brukar. Tre av pojkarna tittar upp, det är Speed Demon till vänster, Smooth Criminal i mitten, och Beat It bakom honom. Den sistnämnda - som numera kallas Vispen, för att han blir så snurrig när han blir glad - är på bättringsvägen och ser mycket bättre ut än han gjorde för bara några dagar sedan. Pigg som en mört är han i alla fall, och han är en riktigt härligt lyhörd och glad valp;-) Han blir kvar här ett tag, och det ska bli väldigt intressant att se hur han kommer att utvecklas!  


I förmiddags var det "Dårarnas paradis" här ett tag... jag hade 12 hundar ute på altanen och en valp hade hittat (eller snarare åstadkommit) ett hål i staketet och rymde, medan jag hämtade en kopp kaffe. Under de sekunder det tog mig att springa ut och fånga upp den rymde en till och en tredje var på väg... och när jag hade fått tillbaka alla tre in på altanen igen hade Gimmie snott min macka... 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards