khemosabi

Direktlänk till inlägg 2 maj 2010

"Carma"rapporterar...

Av khemosabi - 2 maj 2010 15:01

Hej alla valpsjuka! Igår hade vi besök (igen!) av den där tant Mia från Stockholm... man kan tro att hon ska flytta hit! Men hon är rätt så bra, för hon gullar mycket med oss allihop, inte bara med mig, som tydligen ska bo hos henne sen! Vilken tur jag har, som får en så snäll matte! Och ska jag berätta en hemlis? Jag tror hon gillar mig ganska mycket:-)

Vi var tre syskon som fick följa med ut i "stora skogen", vi sprang och busade så matte hann inte riktigt med att fota oss, haha!!

  


Sen blev vi lite trötta, och brorsan låg och lurade lite och njöt av livet...


... medan vi tjejer faktiskt ville mysa hos matte;-)


Den här bilden knäppte tant Mia på mig när jag låg i mattes knä - matte säger att det är en kanonbild, ja, inte vet jag för jag är faktiskt inte så stor än... men söt, det vet jag att jag är, för det säger alla hela tiden;-))


En av våra brorsor (han som heter MJ's Beat It) har åkt på någonting som heter juvenil cellulit, han har varit svullen och varig i ögonen, och fått knottror runt ögonen och nosen. Han har varit hos doktorn och fått medicin, så han ska förhoppningsvis snart bli frisk igen. Han är pigg i alla fall, men det är inte säkert att han hinner bli friskförklarad när det är dags för oss att flytta. Matte har pratat med hans blivande ägare och kommit överens om att avvakta och se hur det hela utvecklar sig. Men vi ser ju redan att medicinen börjar verka, och som sagt, han är pigg och busar lika mycket som vi andra!

Nä, nu har jag inte tid med det här längre, för nu måste jag faktiskt busa!

Tjingeling!!           

 
 
Dessi Diego & Spirit

Dessi Diego & Spirit

3 maj 2010 09:56

Hej hopp
Det är jobbigt när man inte har tid att åka och klappa på de små.
Hoppas att de blir någon valpträff så att pappa och brollan och självklart jag oxå får träffa valparna.

Dessi

http://desiretroeng.wordpress.com

 
mia&love

mia&love

3 maj 2010 13:14

hahaha.... ja tänk vilken tur jag haft som fått komma så många gånger, känns som carma och jag känner varandra lite redan.....i söndags när jag kom hem så luktade Love inte ens av mig , som hon gjort dom andra gångerna.....kanske hon kopplar ihopp lukten med carma när hon kommer hem hit ;-))) Ahha det är hos henne matte varit alla gångerna ;-))))

Nu ska jag hålla mig tills leverans dagen, Pia trodde inte att jag skulle klara det ;-) vi får väll se =O
tur jag har ett jobb att sköta annars hade jag nog flyttat in .....hahahah skojar bara;-)
kram mia

http://www.briard.mia-co.com

 
Sussie o Myzzko

Sussie o Myzzko

4 maj 2010 06:05

Ja, inte blir man mindre valpsugen när man ser dom här härliga valparna!
Tur att man kanske (snälla Marie det får jag väl?)
får träffa fina Carma sen:)

http://www.123minsida.se/cewin

 
Eva-Liz

Eva-Liz

4 maj 2010 19:47

Tenk nå er det bare 5 dager til den 9ende:):):)

http://www.kennelsoltrollet.com

 
mia&love

mia&love

5 maj 2010 07:57

för mig är det precis en vecka kvar i dag ;-))))

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards