khemosabi

Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

En apporterande vinthund?

Av khemosabi - 27 mars 2009 17:36

Soleil 4 månader


 Ja, kanske det - när hon väl lär sig att komma tillbaka med dummyn;-)

 Närbild på fröken yrväder...

Skyborne All Summer Long - Soleil 4 månader

... som inte har nån större ordning på öronen;-)


Mor och son poserar - lika som bär!

Speed och mamma Gimmie


... och solstrålen Spurten - med ett grässtrå i munnen;-)

Spurten


Fler nya bilder finns i albumet!

 
 
Ingen bild

Therese

29 mars 2009 00:22

Hon är en liten goding den där Soleil!
Min Sally är bara helt fantastisk hon också. Tänkte skriva några rader om hur vi har det:
Sally är en liten solstråle från morgon till kväll. Inget verkar vara omöjligt för den valpen. Hon kommer överens med alla, har en riktigt trevlig attityd mot de äldre hundarna även om hon skulle kunna vara ännu lite trevligare mot de som bara är en aning äldre.
Vi gör fria sök ett par gånger i veckan, och det går fantastiskt bra (säger ngn som aldrig haft en golden förut;)). Imorgon är det dags att hämta några nya fåglar hos bekanta i Uppsala, den gamla är så äcklig vid det här laget att Sally knappt vill ta i den. Men, tapper som hon är, hämtade hon den i ena benet. Greppa var lite väl äckligt, men matte ville ju ha den, så in ska den!

Det är en ynnest att ha att göra med min gostjej och varje dag är ett nytt äventyr! På måndagar och torsdagar får hon vara med på Studiefrämjandet dör jag går på Jägarskolan. Behöver jag säga att hon sköter sig exemplariskt?
Häromkvällen skulle jag till pizzerian och köpa pizza. Jag kopplade upp henne utanför på "vänta" och höll koll på henne från ett av fönstrena inifrån restaurangen. Och snacka om cool hund: hon sov nästan när jag kom ut tio minuter senare för att gå hemåt!
Passivitetsträningen har verkligen gett utslag.

Det var allt från oss för den här gången. Ha det bäst!

 
åsa

åsa

30 mars 2009 18:15

Hon är förbaskat söt lilla Soleil..
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Ingen bild

Pia

31 mars 2009 22:05

Therese, vad roligt att höra att det går så bra med Sally - det verkar som om vi är en hel drös som fått fantastiska valpar:-)
Jag tror minsann att vi *harkel* ligger lite efter med träningen, några fria sök har vi faktiskt inte gjort ännu... men det kommer, det också;-)
Att du vågar lämna Sally utanför pizzerian! Det skulle jag aldrig våga göra, med tanke på alla hundtjuvar - är du inte orolig att nån ska sno henne?
Hoppas det går lika bra i fortsättningen med lilla söta Sally! Inga nya bilder på underverket? Kram Pia

 
Ingen bild

Pia

31 mars 2009 22:08

Åsa:
Ja du, det är allt en liten sötnöt man har fått:-)
Kram/Pia

 
Ingen bild

Therese

3 april 2009 00:07

Haha, jo jag skulle aldrig lämna henne utan uppsikt. Nu stod jag ju och kollade på henne hela tiden från ett högt fönster inne på pizzerian: jag såg henne men hon såg inte mig.
Jag MÅSTE bli bättre på att ta kort på lillstintan, men efter att ha sett kort på Speed så kan man säga att de är rätt så lika, men Sally har inte lika brett mellan ögonen vilket gör att hon ser lite "goofy" ut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards