khemosabi

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av khemosabi - 31 mars 2009 21:45

... har det känts idag, just nu är det faktiskt hela +8,1 grader och klockan är närmare 22 - det finns visst hopp om livet;-)

Idag har hundarna varit ute i omgångar, ibland tar jag dem allihop men eftersom de små springer som galningar när de är tillsammans så tycker jag det känns bättre att dela upp dem. Idag fick Soleil gå ut i skogen med Boogie, de kommer väldigt bra överens och båda gillar att springa fort! Jag knäppte en del kort på dem och även då jag var ute med Spurten, Gimmie och Speed. Alla nya kort finns i albumet, här är en huvudbild av en nästan 5, 5 månader gammal Speed - som är väldigt lik både sin far och mor!

Khemosabi Double Speed 5,5 månad

Idag stod Speed i fåtöljen vid fönstret i vardagsrummet och morrade, jag trodde det var en hund utanför, men det var en... skata;-) Knasboll!!


Här kommer en bild på Soleil som spanar på - inte en fågel - men väl ett flygplan...

Soleil, drygt 4 månader


Jag känner att jag måste tillägga - även om jag sliter mitt hår emellanåt, så är Soleil väldigt mysig också... hon är otroligt glad och älskar folk - särskilt barn! Hon blir helt knollrig när hon ser eller hör ett barn, så vill hon absolut fram och hälsa - så det märks att hon tillbringade sina första 9 veckor i en familj med snälla barn! Hon är väldigt gosig (när hon har tid med sånt, alltså) och så jäkla skön att ta i - mjuk som sammet och jättevarm! Det är perfekt med en varm whippa bakom ryggen i sängen när man är så frusen som jag;-) Sedan är hon väldigt rolig, hon har mycket tok för sig - precis som en whippetvalp ska!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards