khemosabi

Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Jäklar...

Av khemosabi - 5 mars 2009 16:19

... vilken dunderinfluensa jag åkte på! Jag trodde jag var på bättringsvägen för några dagar sen, men icke - jag mår rent ut sagt skitdåligt. Som grädde på moset har jag ju tandvärken, som bara blir värre och värre, så nu är jag nog så illa tvungen att ta mig iväg till en tandläkare vare sig jag vill eller inte. Jag har så ont så jag inte ens kan avöra var jag har ont, det värker tamejfan i hela högra sidan av huvudet. Nu ska jag sluta gnälla.


Ikväll ska min kära syster Mai låna Soleil och ha henne till i morgon kväll, det blir lite avlastning för mig som inte är så pigg. Det är därmot Soliel... ni skulle bara se hur hon rejsar runt, både inne o ute! Man tror hon ska bryta varenda ben i kroppen, men än så länge - peppar, peppar - har hon klarat sig bra.


Måste bara säga en sak om whippet - folk har verkligen fel uppfattning om den rasen! De flesta tror nog att de är både ömtåliga och lite "mesiga", men inget kan vara mer fel. Soleil är nog den mentalt tuffaste valp jag har haft, och hon är ju knappast ömtålig! "Dumdristig" skulle nog vara en beskrivning som passar henne, för hon är fan inte rädd för nåt;-) Kastar sig från vilka höjder som helst och bara dundrar på i 180 knyck hela tiden... ja som sagt, att hon inte bryter varenda ben är ett under!!

Nu är det ju som så att uppfödaren sa att Soleil var en av de lugnaste valparna i kullen... så då kan man ju undra hurdana de andra är?? Hmm... jag känner liksom igen mig lite i kommentarerna från Krutovs husse o matte - jag sa nämligen likadant om honom, och de har ett antal gånger undrat om det går att reklamera;-)

 
 
åsa

åsa

5 mars 2009 17:20

Så du har åkt på flunsan riktigt rejält du, det är så många som har samma som du och också tror att de är på bättringsvägen, men helt plötsligt så är de däckade igen..
Hoppas det vänder snart och att du kommer iväg till tandläkaren.
Javisst har folk helt fel uppfattning om whippet, man ska inte luras av deras "väna" utseende..
Krya på dig!
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Ingen bild

Pia

5 mars 2009 19:22

Första whippeterfarenheten var ju din Lennon, och han var - vad jag vill minnas - helvild som valp, han också! Kommer du ihåg att pappa alltid sa att Lennon var den enda hunden som kunde hoppa igenom fikusen utan att ett blad rörde sig? Det roliga med det var ju att det var precis vad han gjorde... hoppade igenom fikusen alltså:-)
Kram/Pia

 
Ingen bild

Carina

6 mars 2009 12:53

Hej Pia!
Jadu ,man måste få gnälla lite ibland...och det känns bra att få göra det lite på bloggen ..;) som du sett så gör jag oxå det :)
Hoppas du piggnar på dig snart med både det en och det andra. Tandvärk är det värsta om finns...jag föder hellre barn ..personligen :)
Ha en trevlig helg ..iaf.
/Carina

 
Elin

Elin

7 mars 2009 16:51

Det är ett sundhets-tecken när en whippetvalp är högt och lågt! Klokheten kommer med tiden precis som på alla andra raser. Jag kan slå vad om att Ottos ben inte gick sönder för att han var lugn och försiktig... eller hur?! Men nu är ligamentet på plats med hjälp av 3 stift... du kan kolla bloggen/hemsidan där har jag skrivit lite mer utförligt vad som är gjort och vad som händer. Helhetsintryck efter op & allt: bra både i kropp och själ kunde dock ha fått lite mer mat tycker jag. Skitviktigt för läkningen faktiskt men men vad vore en bal på slottet? Man ska ta allt med jämnmod gott som ont...

http://elinobriams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards