khemosabi

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av khemosabi - 24 oktober 2012 21:50

Idag tränade vi lydnad på EHDK och jag hade Piller och Speed med mig. Jag tycker det går framåt med Piller, de flesta av klass 2-momenten börjar funka riktigt bra:-) Fria följet går oftast bra, men det händer att hon är övertaggad - som idag t ex - det ser man på filmen - men attityden, kontakten och samarbetsviljan kan man ju mörda för;-) Underbara hund!

Läggande under gång är så gott som klockrent varje gång, och likaså inkallningen... utom igår, när hon tjuvade för första gången i sitt liv:-) Rutan gör hon bra 8 gånger av 10, men hon har en tendens att dra sig åt höger och det finns en risk att hon hamnar utanför med baktassarna - även det ser man på dagens film. Jag får försöka komma på något sätt att rätta till det! Hon har i alla fall ett väldigt drag till rutan, och det är ju skönt! Hopp-sitt är även det ett moment som hon har sån't drag på att det faktiskt är risk för att hon tjyvar, jag får se till att träna det mycket med kommendering framöver! Apporteringen blir bättre och bättre, hon har bra tempo, snabbt upptag och ingångarna börjar se riktigt fina ut. Fjärret är jag inte orolig för alls, det gör hon så gott som alltid kanon - vi behöver bara träna det med kommendering lite mer. Vi körde ingen platsliggning idag, men igår låg hon jättelugnt och fint tillsammans med Gimmie.



Här är alltså en liten del av träningen idag, hyfsad ruta, övertaggat fritt följ och riktigt bra fjärr:-) Filmen är lite mörk, men den blir bättre om man ändrar till HD-kvalitet genom att klicka på kugghjulet och välja 720p.


Speed fick också träna lite lydnad, det blev en blandning av 1:ans och 2:ans moment. Jag tänkte filma honom också, men se - då var minnet slut i kameran.

Jag avslutade dagens träning med att gå åt sidan och köra ett par dubbelmarkeringar och linjetag med dummies med båda hundarna - mycket uppskattat, där var det drag under sulorna:-)


Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards