khemosabi

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av khemosabi - 10 oktober 2012 21:48

Ja, nu tar vi tag i klass 2-momenten mer på allvar, för nu har jag anmält - vi har ungefär 1,5 månad på oss att fila;-) De flesta av momenten är i stort sett klara, medan vi bara tränat delar av ett par. Idag tränade vi på EHDK och körde alla 2:ans moment i sin helhet för första gången, och det gick riktigt bra! Piller har en stor fördel, hon funkar väldigt bra i långa kedjor, hon är van vid det och det märktes också på tävlingen i söndags - det där var bara som en mindre uppvärmning för henne, hon hade kunnat kört minst fem vändor till;-) Något annat som jag tror vi tjänar på är att vi har tränat på många olika ställen, hon är inställd på att träna kan vi göra var som helst, därför blev det inget konstigt med ett nytt ställe. Däremot har hon aldrig tidigare legat på en platsliggning tillsammans med okända hundar och aldrig tränat med kommendering av någon hon inte känner, men även det gick ju bra!

En annan sak som man inte vet sådär före första starten är hur hunden fungerar, ska den sitta i bilen och vänta på start eller vara med - tar energin slut om den får sitta med bland folk och hundar? En del hundar stressar och gör av med massor av energi innan det är dags, men det brukar faktiskt inte mina hundar göra. Piller är väldigt cool och det är nog inte många som tror att hon kan slå på on-knappen så fort som hon gör;-) Den här gången fick vi vänta i nästan 2 timmar på start, och Piller var med mig hela tiden, hon hälsade på folk och hundar och var som fisken i vattnet - inte var det några problem med energin när det var vår tur i alla fall, och det hade jag inte väntat mig heller, hittills har hon alltid haft energi så det räcker och blir över!


Tusen tack för alla gratulationer och fina kommentarer, både här och på facebook - de värmer!


Jag har roat mig med att göra ett litet collage med en 14-månaders Pillis - ståbilden har jag visat förut men sittbilden tog jag idag - hon är allt lite söt, min lilla tjej;-)


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards